vineri, 26 septembrie 2008

Astăzi iar la telejurnal

Ce tiranie! Suntem definiţi de am şi sunt. Asta este cartea de vizită care interesează. Nu tu visez, nu gândesc, nu cred. Nici măcar ştiu. Coarda axiologică este prea firavă pentru bungee jumpingul zilelor noastre. Iar insul recent are trăiri puternice. Vrea saltul în gol şi bănci cu gratia plena. Vrea dominaţia vilei cu piscină. Orizonturi exotice. A face este doar un biet verb-mijloc spre zădărnicie. Un haideţi să haidem.

În aparenţă, însă, trăim epoca realizării obligatorii. Licenţiem pe bandă rulantă. Suntem o naţie de manageri, oameni de afaceri şi manechine. Creme-de-la-creme.
O seamă de nătărăi ne arată care sunt tendinţele, iar noi, le urmăm fără niciun quovadis. Fără să crâcnim. Fermecaţi de dezinvoltura oamenilor cu bani. Înrobiţi de putere.

Într-un atare context, presa devine şi ea un imens birou de relaţii cu publicul. Iar noi primim notificări cu titlu de ştiri. Îngăduim să ni se pervertească adevărul. Le facem jocul!

Cineva se plângea zilele trecute că a ajuns în punctul în care nu mai suportă prostul gust din jur.
„Bun venit în sânul majorităţii, i-am spus! Momente ca acesta ne fac să realizăm că, mulţi dintre noi, avem existenţe de nişă”.

15 comentarii:

ilinca dima spunea...

dar, innu, oricum ar fi tot te conformezi intr'o forma sau alta. al'fel de ce ar functiona fantastic atatea industrii fara legatura cu visez, gandesc si cred? moda, in cazul asta, e cea mai la indemana, dar mai sunt si altele.

oamenii nu prea mai au loc sa se prinda ce sunt, viseaza sau gandesc, sunt pre(a)ocupati cu a fi pur si simplu, de azi pe maine, de la o rata de credit la alta. visand la piscina ori masina de super fite, aia de 600 cp, pe care oricum n'ar avea unde sa'i alerge, dar platind rata la frigider si masina de spalat.
si vin unii, niste visatori, care le zic gandeste! haide, ma! :)))))

alina spunea...

Hei, Innu, bună dimineața (la propriu și al figurat)!
Peste tot este la fel, poate nu așa acut ca în Ro (unde fără să vrei percepția lucrurilor negative se acutizează), dar, la fel până la urmă.
Oamenii nu mai au timp să gândească, să viseze, să construiască. Trăim, cu toții, de azi pe mâine. Vremurile, ce să-i faci ...

motanes spunea...

E clar, că pe undeva trebuie să bage ăştia un ser de îndobitocire. Parcă simt că începe să-şi facă efectul...

buburuza75 spunea...

Cum? Şi la tine? Aveam curaj să jur că la tine nu are acelaşi efect ca la mine!

Garfield spunea...

da, taticu'... partea proasta e ca noi astia care ne mai dam destepti cat de cat am vrea ca generatia viitoare sa aiba valori valide, sa aiba modele in viata bla bla... de unde dracu' sa mai scoatem modele cand totul e deja pervertit si murdarit intr-un hal fara de hal.

toata lumea stie ce vrea: bani, gagici si masini tari. dar cine dracu' sa-i invete si cum sa le aiba: munca, taticu'. cultura, fratioare.

de gandit zici? eu zic ca a inceput involutia. se duc naibi sute de ani de dezvoltare umana. ne reducem iar, incet dar sigur la instincte primitive, la nevoi primare si la comunicare pe baza de semne, icnete si gesturi bruste.

innuenda spunea...

Ilinca, da. Cumva suntem fiecare sub puterea vreunei tendinţe!
Dar mi-e ciudă când realizez că ne corupe bucuria imediată. Plăcerea măruntă. Avem tot mai puţine idealuri. Ne simplificăm orizontul.

Alinusa, 'neaţa! Eu sunt cu 2 ore de somn. Acum am venit din instanţă şi mă duc să dorm câteva ceasuri. Aşa că dimineaţa mea e consumată. Uite şi asta mă omoară. Nu mai am timp de relaxare reală. Am început o carte de la experimentul cu Bing Bangul şi tot la pagina 98 sunt.
Ne robotizăm, îţi spun! Era o reclamă pe la TV la noi, nu ştiu dacă o ştii, cu "ciclul birou-pat-birou-pat". Ei cam aşa am ajuns.

Motanes şi Bubu eu cred că-s cipuri. Doar ne-am modernizat!:D

Pisicot spunea...

Suntem definiţi pentru că asta ni se cere. Spune-mi tu cine te întreabă ce visezi, ce speri, ce îţi doreşti cu adevărat. Şi cine te întreabă ce ţi-ai mai luat?

innuenda spunea...

Uite de asta-mi place mie pe blog. Că pot să răspund şi la întrebări nepuse! Că-s sătulă de "ce ţi-ai mai cumpărat frumoos?", "unde ai mai foost?", "unde faci Revelionul?":)

ilinca dima spunea...

revelionul? vine revelionul? iaaar? :)))))

anya spunea...

Conversaţiile au teme impuse:maşini, telefoane (iPhone, iPod)gagici, ţoale, pe unde mai umbli. De aceea mulţi se refugiază pe blog. Aici putem spune şi altceva. Putem fi cumva mai aproape de noi înşine (bine, la adăpostul anonimatului, adevărat!). Oare vom ajunge să avem un fel de viaţă dublă? Personalităţi multiple?

innuenda spunea...

Da,da, pe mine au început deja să mă întrebe ce planuri am de Revelion!:))

Anya,eu însămi sunt curioasă cum se va împăca personajul meu cu mine la drum lung! Deocamdată ne înţelegem bine:)

Omul antipod spunea...

eu nu ma recunosc in categoria asta generala de oameni pe care ai descris-o.
bine, stiu ca oamenii astia exista si respira si bantuie printre noi, dar nu vreau sa ma gandesc la ei si nici sa-i constientizez...
poate de aia sunt si mai "de moda veche", ca sa zic asa :)
mie mult mi-ar mai fi placut sa traiesc in alt secol, in alta lume, dar nu intre alti oameni apropiati (pentru ca astia pe care ii am langa mine sunt exact aia de care am nevoie).
dar ca sa ii salvez si pe ei, mi-as fi dorit sa traiasca si ei alaturi de mine, ca acum, dar in alte timpuri, atunci cand nu te putea influenta nici una din frivolitatile, falsele pretentii si ambitiile de azi.

innuenda spunea...

Deci e cum ziceam: avem existenţe de nişă. :)

Omul antipod spunea...

da, dar parca e spus cam dur asa, "de nisa".
ducem existente deosebite si ideale :)

ionutu spunea...

Eu aplic vechea vorbă românească: fiecare cu aia mă-sii :) Ştiu că nu-i club de negri, da' dacă aşa zice înţelepciunea populară? :)

(oana descoperind încă o persoană care ar trăi în altă vreme de-ar putea ... ia să scrie despre asta :)