vineri, 5 septembrie 2008

Promisiunea felinarelor galbene

Mi-a fost dor de-o noapte albă. De un timp numai al meu, de felinare galbene care să-mi adăpostească gândurile târzii.

În noaptea asta luna a bătut altfel în obloanele mele. Întunericul s-a aşezat mai confortabil ca de obicei. Am fost din nou un suflet rătăcit, căutându-şi drumul către casă.

Nopţile albe ar trebui prescrise de medic, îmi spun. Pentru că vindecă. Uneori, te fac bine de tine. Alteori te vindecă de ceilalţi.

M-am uitat în oglindă. Fără pic de fard, mă priveam franc prin nişte ochi aproape verzi de oboseală. M-am întrebat ce vreau şi ce fac pentru asta. Am aflat că nimic şi mi-am jurat să nu mă culc până nu-mi învăţ lecţia.

Dar fiindcă îmi era rău de nesomn, mi-am spus precum Soljeniţîn: “Innuenda, nu te pot face bine pe tine cu sănătatea mea”. Şi am adormit sperând, ca de obicei, că mă voi trezi luminată.

26 de comentarii:

anya spunea...

Hm, nopţile albe? Le cunosc şi eu. Dar pe mine m-au păcălit de multe ori.Adormeam spre dimineaţă, după ce răsuceam totul pe toate părţile, cu certitudinea că gata, am gasit răspunsul, soluţia problemelor mele. Mă simţeam ca şi cum avusesem o revelaţie, îmi venea şi mie sa strig: "Evrika!".
Dar dimineaţa...o luam de la capăt.

ionutu spunea...

Aşa făceam şi eu cînd mă perpeleam şi căutam vreun răspuns pînă l-am întîlnit pe El care e un înţelept. Prima dată cînd mi-a zis: "Auzi, da'nu mai bine te duci tu să te culci?", l-am luat la trei păzeşte că face mişto de problemele mele absolut serioase! De fapt voia să spună că somnul e un bun sfetnic. Somnul şi plimbarea pe jos clarifică mult situaţii şi căutări :)

(oana, trebuie să menţionez că nu ştiu dacă ionuţu l-a întîlnit pe El încă :)

ionutu spunea...

P.S. Mi-a plăcut mult ideea de "vindecare de sine şi de ceilalţi" ...

(tot oana cea uitucă)

innuenda spunea...

Anya, bun venit în club!:-)

Exact, dar exact la fel fac. Am senzaţia ca ştiu dintr-o dată ce am de făcut. Dar ceva, poate obişnuinţa, sfârşeşte prin a mă ţine blocată într-o soluţie teoretică, pe care, deşi îmi doresc, nu o pun în practică.

Oana, înţeleptul meu dormea neîntors. Sigur, apucase înainte să mă înţelepţească uşor cu un "treci la culcare, că mâine o să fii zombi!" Dar deşteapta de mine avea o gâlceavă cu lumea de rezolvat!:)

Mie mi-a plăcut la nebunie faza aia pe care ai spus-o tu cu partenerul de şeptică! Ar trebui să predai lecţii despre fericire. Eşti bună! :)))

grecoaica spunea...

Vreau si eu in clubul celor care "se perpelesc". "Noapte alba doar pentru mine?"...As vrea! Nu as urma decat firul fumului de tigara si m-as cufunda in lumina astrelor care imi stiu toate grijile si toate dorintele stranse intr-un cord resuscitat de prea multe ori.

innuenda spunea...

Grecoaico, bun venit în club şi ţie! :) Intrarea e liberă, să ştii! Mai ales pentru fete dăştepte!:D

Mi-a plăcut aia cu "dorinţele strânse într-un cord resuscitat de prea multe ori". Dar vorba lu' omu' cu leptopu', de la Antena 3: "am o veste pentru tine!" Niciodată un cord nu e resuscitat de prea multe ori. Ci numai de câte ori e nevoie ca să te ţină în viaţă!:)

Garfield spunea...

era o vorba cam asa: uneori am nevoie sa ma intalnesc cu mine insumi... cel mai bun moment cateodata este intr-o noapte alba si senina... :)

ganduri frumoase!

innuenda spunea...

Motanu' Orange, faină vorbă! Cine e autorul?

Ia şi de la innuenda nişte gânduri bune!

*(Observaţi că am început să vorbesc despre mine la persoana a 3-a ? O fi vreun semn de alienare?:D )

ionutu spunea...

Lecţii despre fericire? Mhmmm, mai degrabă aş scrie o carte că mie comunicarea orală îmi prieşte mai puţin:) Deşi sigur ar rîde de mine înţeleptul familiei: "Numai tu lipseai din clubul autorilor de îndrumătoare tip: Cum să treci strada în zece paşi" :):):)

Deh, ştii cum e, cine nu ştie să facă îi învaţă pe alţii ce şi cum:)

(oana vorbind la persoana I de data asta)

Pisicot spunea...

Semn de alienare clar :)
Te invidiez, eu nu sunt aşa prietenă cu nopţile albe. Îmi schimb mor de plăcere să adorm zâmbind în zori.

innuenda spunea...

Oana, nu ştiu nene, eşti bună, să mor eu de nu! Sunt măritată că altfel imediat începeam să scotocesc agenda mea de domnişoară, după parteneri de şeptici cărora le-am dat cu "ignore":)))

Pisicot, mă invidiezi pentru că nu mi-ai văzut cearcănele! Aş putea juca în filme indiene fără teama că nu aş fi credibilă!:)) Sigur...aici intervine fardul anticearcăn şi redevin din "fenotipul Bombay" (e doar o metaforă, fără legătură cu sensul ştiinţific al termenului din genetică), fenotipul Bucureşti!:D

Ioan Castil Valeda spunea...

Si te-ai mai trezit ?
Ca nu-mi dau seama prea bine ... ;)

innuenda spunea...

Valeda, de mă voi trezi, pre mulţi am să popesc şi eu!:D

Ioan Castil Valeda spunea...

Dupa ce ca esti femeie esti si avocat ... Ferea ! ;)

Generalul spunea...

Cât de natural sună: nopţi albe, zile negre.

buburuza75 spunea...

Şi decizia?

innuenda spunea...

Valeda,o fi, că prea o zici cu foc!:)

Generale,permiteţi să raportez: contrariile se atrag!:)

Bubu,decizia?! Care decizie?!:))
Aaaa, mai am nevoie de câteva nopţi albe ca s-o definitivez. :)

motanes spunea...

Hmmmm, la ora 4,52 Innuenda scria chestii. Eu dormeam. În bârlogul meu.
Eu n-am căzut din pat, deci "contrariile se atrag" n-a funcţionat. Eu zic să mai lucraţi la acest silogism stimată Innuenda!

innuenda spunea...

Motanes, păi lumea se distrează în weekend. Nu ştiai că Bucureştiul nu doarme?:D

Cât despre contrariile mele, nu le scoate din context! Lasă-le personalizate pentru zilele negre şi nopţile albe.

alina spunea...

Mda, una lume se distreaza in week-end(uri), eu nu prea, la mine sunt cele mai aglomerate :(.
Sper ca nu e prea tarziu sa zic si eu ceva apropo de nopti albe: candva imi faceau bine, ca un lighean cu apa rece peste ganduri prea infierbantate.
Acum, LE DETEST! Explicatia: am doua de fapt, fetele mele, una are aproape 3 ani si una 8 luni si amandoua s-au razboit cu somnul din greu, mai mai sa si invinga!!!
Cred ca nu voi mai cere de la Doamne Doamne prea curand o noapte alba pentru limpezire sufleteasca (sau mentala). Cred ca voi profita la maxim de negreala tuturor noptilor mele de-acum incolo pentru a face ceea ce TREBUIE, na, ca tot vorbeam mai demult de placere versus necesitate: sa ma odihnesc, eu, gandurile mele si restul.

innuenda spunea...

Să-ţi trăiască păpuşelele! Uite pentru ce aş renunţa şi eu oricând la nopţile albe.

Nimic nu-mi doresc mai mult pe lume decât un bebe şi nu se mai întâmplă odată...

Ioan Castil Valeda spunea...

Nimic nu mi-a oferit o bucurie mai mare in viata decat existenta copiilor mei.

Succes, Innu !
Sa-ti facem galerie ? Daca este cazul sa ne chemi la fata locului sa strigam din toti rarunchii ... :D

innuenda spunea...

:)) Nu mă, că mi-i stresaţi şi greşesc drumul!:))))

alina spunea...

Hai ca ieri n-am mai apucat sa-ti raspund aici: se zice ca nu noi alegem cand si cum si ce copil sa facem, de fapt copiii sunt undeva acolo sus, un fel de ingerasi, si se tot uita spre pamant, in cautarea parintilor. Abia cand simt ca au gasit persoana potrivita, se hotarasc sa coboare! :))

Sa stii ca la mine au fost amandoua surprize absolute (nu ca nu le-as fi dorit), nu exista insa motiv mai frumos pt a-mi pierde noptile, fireste, si orice altceva de dragul lor ... :).

Vine-acu' si bebele tau, fa-i cu mana sa te vada mai repede! :)))

innuenda spunea...

Deci să-i fac semne cu mâna, zici...!:))) Păi Alinuţă, dirijam o orchestră întreagă, mamă, la câte semne cu mâna i-am făcut!:)))

alina spunea...

Ei si tu acuma, saracu' copil tre' sa se zbata bine sa te vada intre miliardele astea de muritori, crezi ca e simplu? :)))
Rabdare si perseverenta!
Eu iti tin pumnii. :)