miercuri, 24 septembrie 2008

ProTV Enterprise

Jurnal de bord. Data stelară: 21092008

A venit toamna. Pe Pro TV începe Poveste de cartier. Dau drumul la televizor.

Dar ce văd eu?! Ce se AUDI?! Să fie oare Raj Kapur?! Nu, e chiar Sorinel Copilul de Aur! Copilul de aur la mine în casă?!Nu pot să cred aşa ceva! Să ne apropiem de televizor! Dar ce e asta?! Este chiar el!! Floriiiiiiiiiiiiiiin Călinescu?! Să fie adevărat, oare?! Sorinel Copilul de Aur ŞI Florin Călinescu într-o singură seară?! Pot spera să fie adevărat? Se poate aşa ceva?!
Să moară duşmanii mei, că da!

Pe ecranul televizorului se aude vocea inconfundabilă a anouncerului cu accent BBC, care pune voce pe clipul de promovare Pruo Spoo’t (adică Pro Sport, cu accent englezesc) :

Eşti pe PROtv Enterprise! Rămâi PROst! Uită-te la cea mai tare telemanelă! PROveste de cartier!

Epilog: În campania de toamnă Pro TV-ul şi-a scos andrelele şi ghemul cu lână roşie şi l-a pus pe Florin Călinescu să împletească împreună cu Sorinel Copilul de aur o telemanelă. A făcut-o pentru audienţă. Românii sunt manelişti înrăiţi şi telenovelişti fanatici. Sârbu ştieee!
Am vrut să văd primul episod. Nu am rezistat. Efectiv mi-a fost ruşine.

33 de comentarii:

hadean spunea...

...si nici pe nety sandu nu o suport.mă rog, n-am nimic cu ea dar când o aud dimineaţa la radio mâţâind un fel de horoscop pe care-l termină invariabil cu un "haideeeeţi, toate buneee,bineeeeeee"...pfoai. unii se gândesc la operaţii aritmetice atunci când vor să amâne orgasmul. eu m-aş gândesc la cum încheie nety horoscopul.

innuenda spunea...

Să ştii că şi eu am aut o problemă în a accepta repetitivitatea acelui mesaj. Dar apoi mi-am dat seama că asta le cere Pro-ul. O formulă de salut care să-i consacre, pe care să nu o schimbe, tocmai spre a crea obişnuinţă telespectatorului. Cred. Adică, nu ştiu sigur dacă e aşa.

Dar mie mi-e dragă Netty. Are aşa, o prezenţă agreabilă, dulce. De fată bună!:)

innuenda spunea...

Am uitat să-ţi spun: "hai, toate buneeeee, bineeee!":))))

hadean spunea...

cred că putea să găsească o formulă de salut mai de..oameni sănătoşi la cap. măcar aparent sănătoşi. dar, în fine, cine-s eu să judec? bineeeee. :-))

Garfield spunea...

am stat sa ma uit la "filmul ala" din ambitie... am schimbat postul la melodii nu pt ca nu suport manelele (de fapt nici nu-mi plac nici nu ma simt ofuscat ca altii, dar pur si simplu nu se puteau asculta). ziceam ca am tras de mine sa il vad doar ca sa pot sa spun: sa dea dracu sa imi spuna cineva ca a fost cineva cu talent fie si pt o secunda in filmul ala ca il ucid:)) cea mai proasta alegere tv din ultimii 5 ani. mai rau ca programul de revelion :)) se duce dracu tarisoara asta :(( cica astia fac televiziune...

alepse spunea...

Mă gândeam eu cât mai durează până comentează cineva subiectul ăsta.
Absolut revoltător! Mă frecam la ochi şi tot nu-mi venea a crede. ProTV a atins limita de jos a prostituţiei media. Incredibil! M-aş fi aşteptat la aşa ceva din partea OTV-ului. Dar... putem spune oricum că ProTV a mai spart o barieră. Cea a celui mai elementar bun-simţ. Sau poate o spărseseră demult şi n-am fost eu "pe fază".

Ca să-i răspund cu aceeaşi monedă postului din Pache: HUOOOOO !

buburuza75 spunea...

N-am văzut varianta "Călinescu reşapat", dar bănuiesc că e o ţigănie de nedescris.

innuenda spunea...

Garfield, nu mă aşteptam să o văd pe Maia Morgenstern jucând în filmul ăsta. Dar nu mă aşteptam nici la "CU PARTICIPAREA EXTRAORDINARĂ A LUI (şi urma numele unui manelist)!

Alepse, bun venit! Chestia este că şi eu, în finalul articolului, scrisesem o formulă pe care să o înţeleagă...sârbii: "Sârbule, probleme, măh?!":))))
Dar apoi am renunţat!

Bubu, bănuiesc eu că dacă vei vrea, vei mai avea ocazia să te îngrozeşti! Oricum, dacă Inimă de ţigan era despre ţigani (am prins şi eu secvenţe şi nu mi s-a părut prost deloc), abia ăsta e ţigănie curată!

ilinca dima spunea...

nu pricep de ce vi se pare atat de rau. adica... asta e publicul, pro tv nu face decat sa'i dea ce (crede ca) vrea, ca sa faca audienta si deci bani. de vazut cifrele pe tronsonul orar. problema, insa, e alta: eu credeam ca nu se mai poarta manelele, nush, mai putine afise cu showuri maneliste, mai putine manele pe strada, in carciumi, la piata matache. si vine pro acu sa zica, au contraire, se poarta! :(

ZuZu spunea...

Am nimerit la un prieten primul episod. L-am urmarit putin amuzanti pana ne-am plictisit dupa ce ghiceam fiecare miscare :) Prost-gust tipic pro tv-ului.

ZuZu spunea...

Amuzati, nu amuzanti. Ce ti-e si cu tastatura asta? :))

Ariciul Indignat spunea...

Doamna Innuenda, eu să fiu în locul concurenţei aş executa o telenovelă cu legionari, ca să se mai ostoiască durerea din sufletele românilor nemanelizaţi.

hadean spunea...

ilinca, mie nu mi se pare ca-i rau (omul face afaceri cu ce are, daca se cumpara marfa lui..asta e) ci mi se pare ca ma enerveaza.rau. :-)

Nashu_mare spunea...

Pe mine ma lasa rece chestia asta precum ma lasa si emisiunea lui Mircea Badea. Daca cineva se uita la asa ceva e treaba lui. Exista 60 de posturi in abonament, exista internet, ziare, reviste sau chiar, doamne fereste, carti.

Eventual pot sa fac misto de astfel de aparatii televizate. Parca se cerea ceva nou in domeniul asta. Badea si OTV incepusera deja sa rasufle.

M.G. spunea...

Vai! Dar ce comparaţie mai sus! "În gura presei" (emisiunea lui Mircea Badea) şi "Povestea de cartier" pe acelaşi palier!? Diferenţa e ca de la cer la pământ şi uşor de sesizat, cu condiţia să fii cu picioarele pe pământ (ca să observi diferenţa). O fi Mircea Badea comic, prin gestica angajată în scop de rating, dar fondul este (pentru cunoscători, mai ales) de un ridicat nivel intelectual-satiric, fixat în raport cu realităţile româneşti. Şi cum adică, poporul e batjocorit de o seamă de saltimbanci aflaţi la putere şi prin diferite puncte strategice, iar când Badea le pune pe sticlă propria lor imagine (la pachet cu maimuţărelile de rigoare care îi caracterizează în intelect şi nu în aspect), se indignează repede nişte deontologi că "În gura presei" n-ar fi prea estetică, ci de-a dreptul manelistă! Să fim serioşi!

ritchiu spunea...

ştiu eu o fană a emisiunii, serial sau ce-o fi, că nici nu ştiam de existenţa ei, lui, etc. dar aşa îmi explic acum de ce i s-au trezit instinctele manelistice domnişoarei de deasupra. :((

Nashu_mare spunea...

@m.g.: HA-HA!

Nici peremistii nu au ceva in comun cu manelistii, chiar sunt antitetici prin orientare... de nationalitate (sa ii zicem). Cu toate astea calitatea e aceeasi.

Oricum, permite-mi sa te citez in conversatii ulterioare. You're funny. " [i]este (pentru cunoscători, mai ales) de un ridicat nivel intelectual-satiric, fixat în raport cu realităţile româneşti.[/i]" e chiar noua. Si tocmai credeam ca toate bancurile cu el sunt rasuflate... :))

M.G. spunea...

@nashu_mare – Citatul (de utilizat în conversaţii ulterioare) cuprinde o chestie foarte subtilă, care nu poate fi depistată decât după citiri (sau "citări") repetate. Ca să fie mai clar, ar trebui să cauţi (dacă tot ne tutuim din prima) răspunsul la întrebarea: "De ce majoritatea românilor manifestă o preferinţă accentuată pentru expresii de tipul "HA-HA", "You're funny" şi manifestări grafice precum ":))" în detrimentul unor exprimări liniar-academice, elaborate şi scorţoase?" Şi când te gândeşti că tocmai se scrisese ceva despre nivelul intelectual raportat la realităţile româneşti, după care a apărut o trimitere la peremişti, deşi eu cred că trimiterea (corectă) era către o rubrică din "România Mare"...

motanes spunea...

Bine că telecomanda e la noi. Mai aiurea e când TVR - televiziunea care trăieşte din banii noştri este gazda prostului gust.

alina spunea...

Hai măi oameni buni, lăsați tv-ul și uitați-vă la altele ... prea multă importanță are tv-ul ăsta în Ro, zău așa.
Nici aici nu sunt programe prea grozave, tocmai de-aia publicu' spectator a migrat către alte distracții, mai sănătoase.

innuenda spunea...

Ilinca,aveam pretenţii de la ProTV. A fost o vreme când dădea tonul. Acum cântă fals.

Zuzu,să fim totuşi corecţi. Nu este o televiziune de prost-gust. Doar uneori o dă în bară.

Ariciu indignat, innuenda este un personaj. Eu sunt o doamnă,dar îmi ajunge că o ştiu eu. Poţi să mă tutuieşti!:) Bun venit pe la mine. Şi complimente doamnei tale. Deşi nu o cunosc, deja îmi place!:))

Adi, subscriu:-)

Nashu Mare,şi pe mine ar trebui să mă lase rece. Dar intervine chestia aia numită aşteptare frustrată!Am pretenţii, ce să fac?!:-)

M.G, şi pe mine mă distrează uneori Mircea Badea. E băiat deştept! Şi ai dreptate, satira lui este de multe ori usturătoare, dar bună!
Cu toate acestea, are dreptate şi nashu mare. Uneori o ia pe arătură, ceea ce îl apropie de parodia de pe ecranul OTV-ului (mă refer la "boule care eşti bou" şi alte expresii de aleasă simţire:))); dar desigur că este de altă ligă faţă de emisarii senzaţionalului tip OTV.

ritchiu, pe bune?!? Nu mă fă, că mai prind un episod ca să îmi răspund la întrebarea ce naiba să-ţi placă la aşa ceva!:))

Motanes, e politically corect ce spui tu. Cu toate acestea avem aşteptări şi de la televiziunile particulare.

Alina, pe cuvânt că are. Suntem din păcate absorbiţi de astfel de fleacuri care nu ne lasă să trăim important!

Nashu_mare spunea...

@m.g.: uzanta pe internet este tutuirea. Explicatia e simpla: aici toti sunt mai mult sau mai putin egali, cel putin in dreptul de exprimare.

Pe de alta parte tocmai chestia aia "foarte subtila", pe care ai accentuat-o si in cel de-al doilea raspuns, m-a amuzat. Ambele derapaje, si cel "scortos" si cel "manelistic" sunt la fel de amuzante. Ambele se bazeaza pe acelasi tip de ingamfare.

M.G. spunea...

@nashu_mare – Nu mă prea tentează polemica acum, însă lucrurile trebuie puse la punct. Uzanţa pe internet nu e tutuirea, pentru că internetul n-are în regulile lui de navigare-comunicare excluderea bunelor maniere sau a politeţei. O comunicare pe internet nu este în mod esenţial diferită de comunicarea prin scrisoare, fax sau telefon. Şi, atunci când nu cunoşti destinatarul (şi nu te baţi cu el pe burtă din fragedă copilărie), se impune să te adresezi cuviincios, folosind formula de politeţe uzuală.

În privinţa derapajelor de limbaj, eu aş zice că ele nu sunt "amuzante" (aici iar se vădeşte că românul e campion la volumul de haz pe care poate să-l adăpostească la sân), ci dezolante...

@innuenda – Doamnă, când Badea foloseşte expresii precum "boule care eşti bou" şi alte expresii de o anume simţire, el o face pentru că aşa simte când e înghesuit (în atmosfera noastră internă) de unii care au şi copite şi nişte trăiri care se exprimă printr-un fel de mugete. Şi-atunci, dv. aţi dori ca Badea să se exprime simţit şi, privind la coarnele împricinatului, să-i spună: "Stimată fiinţă, de aleasă viţă, aşezată inoportun pe bătăturile mele, n-aţi vrea să vă reconsideraţi poziţia şi condiţia (de bou)?"

Nashu_mare spunea...

Domnule MG,

Va scriu aceasta scrisoare pentru a va instiinta ca va contraziceti singur intre cele doua raspunsuri pe care le dati mie si, respectiv, Innuendei.
Va sugerez o revizuire a mesajului.

Cu stima,
Io.

PS (si offtopic) Adresarea cuviincioasa nu este sinonima cu folosirea formulelor de politete.
V-as ruga sa nu emiteti pareri despre lucruri pe care nu le cunoasteti (cum ar fi uzanta pe internet). Cu exceptia comunicarilor oficiale, ce se efectueaza in 99% din cazuri prin email (pentru dumneavoastra - posta electronica) adresarea pe internet (aici includem forumuri, blog-uri, chatroom) se face fara utilizarea formelor clasice de politete in absolut orice limba (inclusiv engleza).

Ariciul Indignat spunea...

Innuenda, s-a rezolvat! Soţia e fericită că, în sfârşit, o înţelege cineva şi pe ea.

M.G. spunea...

Către nashu_mare

Stimate domn,

Înainte de a face eu revizuirea pe care mi-o recomandaţi, n-aţi vrea să-mi şi explicaţi (cu argumente logice şi extrem de coerente), ce anume v-a făcut să emiteţi mesajul pe care l-aţi emis?

În ce priveşte post-scriptum-ul (pe care l-aţi scris greşit, căci se abreviază P.S. şi nu PS), v-aş recomanda să citiţi un cod al bunelor maniere pentru afla şi dv. că politeţea (cu formulele adecvate de adresare) nu este nicăieri suspendată, ba chiar e recomandată peste tot. Eu ştiu forumuri pe internet unde se folosesc formulele de politeţe, cel puţin la primul contact, aşa că expertiza dv. în materie este deplasată. Că lumea a devenit, în majoritate, o adunătură de neciopliţi, asta e o altă problemă (bună de o dezbatere prelungită), dar ea nu justifică un comportament prin imitaţie decât în cazul în care n-ai simţul bunei-cuviinţe.

Cu îngrijorare,

M.G.

P.S. Adaug şi observaţia că aţi greşit cuvântul e-mail, pe care l-aţi scris "email", încât mi-am zis că aţi bine potrivit-o. Într-adevăr, comunicările oficiale se efectuează 99% prin "email", cu sensul că au, la figurat, o suprafaţă lustruită...

Nashu_mare spunea...

Domnule m.g.,

Explicatia este simpla: ceea ce incriminati in prima parte, permiteti idolului dumneavoastra in cea de a doua.

Dumneavoastra imi dati dreptate chiar in intentia de a ma combate. Spuneti ca ati intalnit forumuri in care se folosesc formule de politete dar insasi aceasta exprimare denota faptul ca aceste forumuri sunt niste ciudatenii, in contradictie cu definitia cuvantului "uzanta" (practica uzuala, obicei statornicit).

Cu deosebita stima,
Un gog pe internet

PS: De obicei cei care folosesc astfel de limbaj pe internet sunt luati la misto iar acest mesaj nu face exceptie.

M.G. spunea...

Către nashu_mare

N-aţi găsit o explicaţie satisfăcătoare la pretinsa contrazicere. Dacă în prima parte (a mesajului din 25 sept., ora 12.29) arătam că nici o regulă nu exclude politeţea din comunicarea prin internet, în a doua parte (către Innuenda) arătam îndreptăţirea lui Mircea Badea atunci când i se adresează virulent unui posesor de copite care tropăie, direct sau indirect, prin viaţa omului. Prin urmare, nu e nicio contradicţie. Unde l-aţi văzut pe Badea că-l apostrofează pe unul cu care abia a intrat în legătură şi despre care nu ştie nimic?!

E greşită impresia că v-aş da dreptate cu afirmaţia mea că ştiu forumuri în internet unde sunt folosite formulele uzuale de politeţe. De fapt, nici nu aveţi o astfel de impresie ci, pur şi simplu, răstălmăciţi cuvintele mele. E inutil, se vede! Forumurile acelea pe care le ştiu eu nu sunt nişte ciudăţenii, iar uzanţa pe care o invocaţi dv. nu înseamnă că e calea cea dreaptă. Sau vi se pare că, în România, bunăstarea şi buna-cuviinţă sunt regula, iar mizeria şi ţopenia doar excepţii?

N-am înţeles cine face mişto de care tip de mesaj, dar am înţeles de mult timp că miştocăreala e bunul cel mai de preţ al ignarului...

Cu aceeaşi stimă,

M.G.

innuenda spunea...

Nashu mare şi M.G, nu ştiu dacă să intervin sau să vă las să vă "simpteţi" bine!:)))) Nu de alta, dar cred că vă place ceea ce faceţi, că prea o faceţi bine!

O să fac totuşi ceva. O să dau din casă. Pe nashu mare nu îl cunosc.
Pe m.g da. Şi nu este scorţosul care pare. Doar că îi place polemica, dacă are partener pe măsură.

Aşa l-am cunoscut.Eu jucam în rolul lui nashu mare. Şi îl uram sincer. Acum îl iubesc. Ceea ce eu nu fac decât dacă e vorba de calităţi excepţionale!:) Şi ceea ce dovedeşte că oamenii, ca şi lucrurile, sunt ceea ce sunt, nu ce par a fi!

(şi acum m.g. poţi să mă omori în chinuri!:D )

M.G. spunea...

Dragă Innuenda, am impresia că ai mai dat din casă şi cu altă ocazie, fapt pentru care mă gândesc la niscaiva variante sadice de represiune. Prima care îmi vine în minte este să te invit urgent la o cafea pe culoarul public, dar plin de intimităţi, al Palatului de Justiţie, unde paharele de plastic uşor încinse ale automatului aferent vor pedepsi cum se cuvine degeţelele acelea care au tastat neîngăduitele cuvinţele din această pagină. Şi-atunci o să le întreb şi eu: "Vă simpteţi bine, drăgălaşelor?"

Nashu_mare spunea...

explicatie

innuenda spunea...

M.G, hot is good!:D
Dar nu pot accepta aşa, oricum! Prima dată trebuie să o facem ca lumea! Rămân la termosul de acum două ierni!:))

Nashu mare, explicaţie mai bună nu se putea!:)))

alina spunea...

M-am amuzat copios. Cațavencu în toată regula. De unde deducem că nu chiar toată lumea se distrează uitându-se la tv, unii se distrează și pe bloguri ... :)).
M.G. și Nashu_Mare - nota zece!!!