marți, 2 septembrie 2008

Secretul Evei

Cândva am crezut că înţeleg. Observasem că mi se spune te iubesc mai ales în două situaţii. Ca săru’mâna pentru masă şi ca ţigară de după. Avusesem revelaţia unui soi de recunoştinţă mamiferă a partenerului! Iubirea.

S-a ales praful -mi-am zis! Erotismul ne-a cotropit rărunchii fiinţei. Împărţindu-şi teritoriul cu foamea şi cu setea. Femei şi bărbaţi, nu suntem altceva decât un soi de autoservire pentru sexul eventual opus, care-şi plimbă tava o vreme, până se hotărăşte ce îi face cu ochiul. Suntem pierduţi!

Îmi părea rău mai ales de cei care aveau să moară fericiţi crezând că şi-au găsit partenerul ideal. Când, de fapt, acolo nu fusese nicio legatură subtilă. Eram doar femele şi masculi cu ceva haine deasupra.

Apoi într-o bună zi am înţeles...

28 de comentarii:

alina spunea...

Exista multe feluri de a spune te iubesc. Barbatilor le trebuie mult curaj si multa umilinta asumata ca sa le invete pe toate, sau, ma rog, mai multe dintre ele. Depinde de barbat si de femeile din viata lui! :)

motanes spunea...

Bine că eşti tu deşteaptă!

Luminează-ne şi pe noi! Nu mă lăsa să bâjbâi prin întuneric! :P

Garfield spunea...

hmmm, intai as spune alinei ca a spune te iubesc e la fel de simplu pentru un barbat ca si pentru o femeie. si, la urma urmei, cei ce o spun mai putin, poate ca fac vorbele sa pretuiasca mai mult. (oricum, barbatii vorbesc mult mai putin ca femeile, deci e firesc sa spuna unele cuvinte mai rar decat femeile)

innuenda, mie mi se pare ca prea se pune accent pe sexualitate. ceea ce-mi aduce aminte de un aforism:
"in viata unii vorbesc despre dragoste, altii o fac. mai bine tac si eu." :)

zi excelenta si imi place linistea blogului tau portocaliu :)

innuenda spunea...

Hehehe,Alina, dar şi când învaţă!:)) Este exact ca atunci când auzi pentru prima dată un neologism. Te duci să vezi ce înseamnă şi apoi tot cauţi ocazii să îl foloseşti!:P

Motanes, păi titlul nu este întâmplător "secretul" Evei. Altfel îi spuneam "dezvăluirea" Evei! :D

Oricum, vă mărturisesc faptul că aştept să continuaţi voi, spunând fiecare ce credeţi că am înţeles eu în sfârşit despre iubire.

Garfield, păi îţi dedic atunci culoarea blogului meu. Dacă te face să torci...:)
La faza cu unii nu tac şi alţii fac ai parţial dreptate. Ştiu eu unii care vorbesc şi în timp ce fac!:)))
O zi bună şi ţie, motanule portocaliu!

Cetateanul Popescu spunea...

Innu, cand ti se spune "te iubesc" in loc de "saru'mana pentru masa" sau in loc de "it the f#@k of the century" (vorba lui Michael Douglas) - ma rog, nu tie personal, folosesc persoana a doua generica - e cazul sa te intrebi daca te gasesti in incaperea potrivita. Nu stiu ce ai inteles tu (din scris, cel putin, pari mult mai complexa decat o femeie a secolului XXI); eu am inteles, greu si cu dureri, ca "love is when you say "It's all right" even when it's not, just because you love".

Pisicot spunea...

Eu zic că e mai bine să nu o spui deloc. În felul ăsta nu mai există interpretări. Dar să o arăţi de câte ori simţi. Şi poţi să o faci în mii şi mii de feluri.

hadean spunea...

eu ma simţeam bine rostind cuvintele astea, mai ales că nu minţeam niciodată. în timp am învăţat(fără să-mi propun) să las gesturile să vorbească în locul glasului meu şi am văzut că mă simt mult mai bine aşa. poate am avut şi norocul de a găsi persoana care înţelege sensul gesturilor mele şi nu e nevoie să mai deschid gura:-)

motanes spunea...

Şi cuvintele au importanţa lor.

innuenda spunea...

Popescule, tot timpul învăţăm câte ceva despre iubire. Dar asta nu ne deranjează, ba din contra...:)

Pisicot, atâta vreme cât te poţi face auzit...Eu una sunt (şi) un om al vorbelor!:)

Adi, eşti dovada vie a faptului că oamenii viitorului nu o să mai spună nimic. Doar o să gândească şi mesajul lor se va telepatiza la ceilalţi. Marţianule!:))

Motanes, tell me about it! Cântecul ăla cu "Words, don't come easy to me" nu este exact imnul meu!:)))

dorianduma spunea...

Inuenda,
am mai dat un raspuns si mi s-a dus pe apa sambetei, inainte era mai usor, nu stiu ce i-ai facut blogului de a ajuns atat de complicat sa lasi un comentariu
Oricum am uitat ce am spus, chiar daca as fi vrut sa ma repet, ca asa uita unii barbati, de la mana la gura. Observ ca unele exponente ale sexului frumos generalizeaza si emit judecati "valoroase" despre barbati. Nu-i bai, insa ma intreb cine se ia dupa ele. Barbatii in nici un caz.

innuenda spunea...

Motaneeees, ajutor, gurule! Învaţă-mă ce i-am făcut rău blogului, de nu pot lăsa oamenii comentarii! Că nu e prima plângere!

Dar dodu, va trebui să fii un pic mai specific decât atât. Ca să ştiu cum să repar, trebuie să ştiu ce nu funcţionează. Deci cum de n-ai putut lăsa comentariul?

Dorian Duma spunea...

Chestiuni de setare

motanes spunea...

deci merge

alina spunea...

Pai, motanes, fiecare vorbeste din experienta(ele) proprii. Adica despre viata lui. Eu ma refeream la barbatii din viata mea si ce am invatat eu despre cum isi declara ei dragostea.
Si fiind un secret, vorba Innuendei, sau mai degraba o chestiune intima, nu am cum sa-ti arat luminita de la capatul tunelului. Intreaba-le si tu pe femeile din viata ta.
Catre despre umilinta, quad! :)
Nu te supara pe mine, ca nu ai de ce si e pacat de blogul asta frumos sa ne certam aici!

alina spunea...

Garfield (ce de pisicime pe aici, domnule! :), imi pare rau, nu sunt de acord cu tine. Pentru barbati e mai greu. Sunt si exceptii (unele notabile), fireste. Dar, din fericire sau din pacate, chimia creierului ne face sa functionam diferit. De obicei (si subliniez de obicei, eu chiar evit sa generalizez aiurea) barbatii prefera faptele, iar femeilor le plac mai mult (si) vorbele!
Cum am spus, cu exceptii.

alina spunea...

@pisicot (ce am azi de discut cu atatea feline?? :))): uneori e nevoie mare de vorbe, ca de ploaie peste seceta. Depinde si de persoana de la celalalt capat al iubirii! :)

Leverina spunea...

Welcome back, Innu! Duceam dorul blogului tau... ma bucur ca te-am redescoperit devreme :)

Ioan Castil Valeda spunea...

Se pare ca Hadean a gasit persoana care intelegandu-i gesturile, i-a lasat gura libera pentru a degusta propriile delicii gastronomice. Eo strategie si asta ... decat sa-i spuna tot timpul te iubesc, mai bine face o tocanita meseriasa si se lamureste totul totul !!! :)))

Si dupa o masa buna si un sprit probabil ca urmeaza si alte dovezi CLARE de iubire ... ;)

innuenda spunea...

Alina, mi-a plăcut cum ai spus: "persoana de la celălalt capăt al iubirii"!:)

Leverina,ai un nickname nou şi un blog nou, deci mi-e greu să-mi dau seama cu cine m-am regăsit. So...? :)

Valeda, ADIcă dragostea trece prin stomac?:)))

hadean spunea...

copii...:-)
ioane, dragut pe undeva ce ai spus tu. nu, nu cred ca dragostea trece prin stomac. dar mai danseaza impreuna uneori:-)

Ioan Castil Valeda spunea...

Adi hadean stie cel mai bine ! ;)

tess spunea...

Nu exista nici un secret, e normal sa-ti pierzi controlul asupra comportamentului atunci cand iubesti cu adevarat:) pentru ca dragostea arde tot, parjoleste :P chiar daca la un moment dat devine banal sa spui "te iubesc", si cuvintele si gesturile fac ca relatia sa reziste in timp. Cu totii avem nevoie de confirmari, nu? Eu cred ca asta ai inteles si tu...

ionutu spunea...

Oana zicea că o să impresioneze cînd o să zică: "Secretul e că nu există nici un secret" :) Dar i-a luat-o Tess înainte :)

Aş mai zice că cine are parte de dragoste cu năbădăi în faza de început şi iubire matură (de-aia condimentată cu răbdare, înţelegere, sprijin şi starea de bine şi linişte de la tine de acasă) cu aceeaşi persoană e un norocos cum raaaar există ...

Eu aş desfiinţa mitul pasiunii înflăcărate care durează toată viaţa căci prea mulţi oameni sînt nefericiţi că nu au găsit-o şi prea mulţi mint că au parte de aşa ceva (cred că şi ei sînt pe undeva nefericiţi şi dezamăgiţi).

Trăiască partenerul de şeptică!!! Şi "mi-e drag de tine de nu mai pot" în loc de "te iubesc" !!!

Căci iubirea asta de-o aseamănă lumea cu focul se trece la fel de repede ca el ...

innuenda spunea...

Tess, bun venit. Şi ai dreptate: ăsta este secretul. Nu trebuie să căutăm partea telurică a iubirii. Dacă ne uităm numai în pământ, nu vom şti ce culoare are cerul.

Iubirea nu există decât atâta timp cât credem fiecare dintre noi în ea. Este totul şi în toate modurile noastre. Nu suportă comparaţii, etichetări, limite de niciun fel.

Oana, şi tu ai dreptate: secretul e că nu e niciun secret. În sensul că nu există unul singur, universal valabil, al tuturor. Secretul iubirii îl dezvăluie fiecare în parte. Pentru că nu există nici un adevăr unic al iubirii. Ci numai adevărul fiecăruia despre ea.

ilinca dima spunea...

aaa.. nu va suparati, puteti sa mai repetati odata intrebarea? :))

innuenda spunea...

:-)

ZuZu spunea...

Da, probabil fiecare "îşi face secretul", însă m-ai băgat în ceaţă cu titlul :) Adică de ce Secretul Evei?...

innuenda spunea...

Pentru că nu am spus ce am înţeles, pentru că sunt femeie, pentru că se vorbeşte despre misterul feminin, pentru că a existat o ispitire a Evei...:)