luni, 20 octombrie 2008

"A fost un dans nevinovat, domnilor!"

„Bat pariu că eşti urâtă”, mi-ai spus în dimineaţa aceea. –„De ce?” M-am mirat. „Pentru că în mintea ta se ascund toate pudorile lumii. Pentru că joci, eşti cinică şi fumezi cu mâna stângă”, mi-ai mai spus. –„De unde ştii”, te-am întrebat?
„Ştiu. Dacă nu ar fi aşa, mâna ta dreaptă nu ar fi acum în părul tău, răsucind o şuviţă.”

Am râs. Apoi s-a băgat tăcerea între noi.

„Bat pariu ca esti caldă”, mi-ai spus.
Eu am rămas în aşteptarea replicii următoare, neştiind dacă vorbele tale mă mângâie ca un tată sau ca un iubit.
„Aproape-ţi aud greierii cum cântă. Iar ei cântă doar vara”, ai continuat. „Şi lumea, când stau cu tine, miroase a colibă de pănuşi.”

Am zâmbit. Apoi s-a băgat complicitatea între noi.

„Bat pariu că dacă m-ai cunoaşte ai coborî scările blocului cu tălpile goale când mi-ai auzi paşii. Mi-ai pune mâinile tale albe la ochi şi te-ai sui pe pantofii mei ca să mergi odată cu mine.”

-„Ai pierdut pariul”, ţi-am spus în noaptea aceea.
„De ce?” te-ai mirat atunci
-„Tălpile mele sunt deja pe pantofii care merg la capătul curcubeului”.

17 comentarii:

motanes spunea...

Bat pariu că eşti!

anna spunea...

daca e un dans.. pai sa fie nevinovat atunci, cu tot cu talpi pe papuci

talpi goale, ca altfel nu s-ar dansa ci s-ar asculta muzica

innuenda spunea...

Motanes, sunt, sunt!:)) Asta-i ca aia cu întrebarea la Radio Erevan:"Zebra e animal negru cu dungi albe sau alb cu dungi negre?" la care răspunsul a fost: "Da!":D

Anna, asta din titlu e o replica a Ronnei Hartner, spusă pe un ton foarte mişto, pe când o acuza tribunul Vadim că ar avea o relaţie de amor cu preşedintele Emil Constantinescu, deducţie desprinsă dintr-un dans al celor doi.:)

anna spunea...

Ronna zice bine nevertheless

ZuZu spunea...

Orice poveste frumoasa se trage dintr-o intamplare trecuta. Is curios care a fost asta? Oricum n-o sa-mi spui, dar ma multumesc sa savurez povestea. Daca povestea s-a nascut din intamplare, ma bucur ca s-a intamplat.

Generalul spunea...

Surprinzator blog ai, Innule.

ilinca dima spunea...

ah, suflet boem de poeta! :)

innuenda spunea...

Zuzu, ai dreptate, nu o să-ţi zic. Dar dacă ţi-aş spune totuşi că este o (aproape) pură ficţiune ai fi foarte dezamăgit? Oamenii nu mai vorbesc aşa, doar personajele...
Pe de altă parte, la fel de bine, asta cu ficţiunea ar putea fi o apărare.:)

Generale şi...e de bine? Sau e ca şi cum ar apărea Esca în fiecare zi coafată altfel?:)))

Ilinca, mai degrabă suflet candriu de papugiu...Cine să mă înţeleagă?!:)

DoDu spunea...

E un text foarte bun, insa nu merge finalul, chestia cu capatul curcubeului e prea uzata si e si o pretiozitate, in acelasi timp.
Ti-o spun, innuenda, pentru ca tratez articolul tau ca pe un text literar. Cel putin eu asa il percep.
Desigur, e doar parerea mea si ma pot insela

generalul spunea...

Dodu,voi sunteti omniprezenti. Critici literari, cenzori, somitatile din monitor. Daca nu as considera replica ta un simplu teribilism, nu m-as deranja sa comentez acum. Cred insa ca daca voiai sa faci o remarca "de bine",o puteai face in regim privat. Cu respect. Buna dimineata, Innuenda.

innuenda spunea...

Oh, ce drăguţ, mon general! Să mă aperi! Va trebui să-ţi mulţumesc mai ca lumea totuşi..:)

Dodu, mulţumesc pentru aprecieri. Şi ai dreptate şi cu finalul ăla. Este cam clişeistică treaba cu capătul curcubeului. E o metaforă publică (deşi eu o consider o imagine foarte frumoasă, nu o preţiozitate).

buburuza75 spunea...

Innu', vezi că moţăie îngerii în aşteptarea poveştii viitoare!

motanes spunea...

Deci, am avut dreptate. :D

Omul antipod spunea...

ESTE o imagine frumoasa, chiar daca suna uneori ca un cliseu.
frumoasa replica de final :)
de povesti cu zane si cu printi si cai albi...

innuenda spunea...

Bubu, lasă-i să moţăie! Dar s-o facă aşa cum trebuie! Cică poziţia vizitiului e cea mai confortabilă poziţie de moţăit, cea mai relaxantă.:)

Motanes, deci nu ştiu despre ce vorbeşti!:D

Oamenii antipozi au explorat aceleaşi aşteptări ca Innuendele. Cred. De aceea par să le înţeleagă!:)

DoDu spunea...

sa traiesti, generale!
Replica mea e mai degraba teribilista, ai dreptate, la gradele tale ti-ai dat seama imediat. Acum da-mi si tu un pe loc repaus, ca am obosit. Imi exercitam si eu libertatea de opinie, se pare ca am dat in bara si am gresit cazarma

Omul antipod spunea...

aha :)))))))