joi, 23 octombrie 2008

Nu scriu dupa dictare

Înainte îmi plăcea să hotărăsc eu ce şi cum. Asta nu mă făcea însă despotică. În felul meu, eram o democrată care respecta dreptul altora la opinia mea. Rareori mă lăsam influenţată, deşi de multe ori mă lăsam convinsă. Dar cel puţin nu scriam după dictare.

La 18 ani aveam senzaţia ca lumea mă aşteaptă pe mine să o sparg în două. La treizeci-şi-treaba-mea-cât aş putea spune şi eu, precum Paul Valery, că am “sentimentul de a fi tot şi evidenţa de a nu fi nimic!”

Mă pierd în mulţime, dragii mei, vă spun! Mă diluez.

Maturitatea mi-a venit cu această lecţie de înţelepciune prememorată. M-a învăţat să socializez, să familiarizez, să generalizez totul, m-a învăţat să mint în CV-uri că îmi place să joc în echipă. Să-mi binecuvântez alteritatea. M-am globalizat cu tot cu singularităţile mele şi acum îmi caut acul în carul cu fân.

A contat totul: ceasul, părerea altora, tiparele, convenienţele. Doar eu nu am contat. Am făcut mai degrabă ceea ce se cădea şi mai deloc ceea ce am simţit. Mai curând cât încăpea într-o unitate de timp şi mai deloc tot ce puteam. Mai ales cum făceau şi alţii şi mai deloc cum aş fi făcut doar eu.

A fost un pariu cu mine pe care l-am pierdut. Şi asta, doar pentru că am lăsat să-l taie mulţimea.

6 comentarii:

Razvan spunea...

"varsta prosteste" :D

innuenda spunea...

Bravo, Răzvănele şi mi-o serveşti aşa, în faţă! Las' că vii tu aici (aici,la vârsta prostitoare):))

Marian S. spunea...

Treizeci-si-ceva ? Si te grabesti cu concluziile ? Ehei, mai ai de tras, nu te grabi...

innuenda spunea...

Păi, mariane, pe lângă alde grupa mică de aici, de la mine de pe blog (Anna, Deyu, Mihai, Răzvan, Zuzu şi restul care vă mai ştiţi trufandale), eu mă simt, vorba Generalului: "bovarică şi matusalemică"!:))

Razvan spunea...

...asa'i :) probabil am sa ajung, dar fara voia mea :D cu toate ca deja chestia asta, am inceput s-o resimt si eu...si modul de gandire si de a vedea lucrurile nu mai e acelasi de la 18 ani, sa zic...probabil ca bacul, admiterea, primi ani de facultate isi spun cuvantul :(

o zi buna!

ps: foarte tare vaza cu "grupa mica" :))

geo spunea...

E clar. Mă duc să mă sinucid...