sâmbătă, 18 octombrie 2008

Timp şi timpan

Cineva spunea odată că s-a născut la timp ca să trăiască bine.
Se referea la faptul că, născându-se în vremuri nu prea îndepărtate de cele de azi, îşi putea duce liniştit traiul într-o lume relativ civilizată, care să nu fie dominată de războaie, mizerie, boli şi foamete.

Exista, evident, o mulţumire cinică în vorbele acelea, pentru că toate ororile, de care omul se bucura că fusese scutit, erau în plină desfaşurare în chiar acel moment. Atâta că pentru amicul în discuţie care, satisfacut de traiul modern trăgea cu nesaţ dintr-o ţigară Marlboro, la fel ca şi pentru cei mai mulţi dintre noi, ororile par să existe într-un univers paralel cu cel în care, cocoloşiţi de soartă, ne ducem noi existenţa.

M-am gândit atunci că, poate, ceea ce nu ne omoară nu ne face neaparat mai puternici, aşa cum se crede, ci mai indolenţi, mai autosuficienţi, mai superficiali, mai inconştienţi. M-am întrebat dacă nu cumva binele, la o anumită diluţie, nu devine morfină pentru spirit; dacă nu cumva adevăratele dureri sunt cele surde, cărora timpul le-a estompat doar acuitatea, nu şi letalitatea…

Am mai zăbovit o vreme pe terasă, cu ochii pierduţi în albul feţei de masă pătate de vin roşu, până când m-a trezit un glas plângăreţ:”Tantiii, dă şi mie un leu!”.
Un baieţel tuciuriu, la gât cu o pancardă din carton pe care scria cu litere strâmbe, de tipar: MURITOR DE FOAME, mă privea printre zăbrelele gardului. M-am uitat instinctiv in dreapta mea, către scaunul rămas liber, în timp ce scotoceam prin geantă după mărunţis..

Amicul meu plecase demult. Pe masă rămăsese doar pachetul de ţigări, gol, pe care scria cu litere drepte, de tipar : FUMATUL UCIDE!

4 comentarii:

Marian S. spunea...

``Dar pozele de pe pachetul de tigari te avertizează că ai nu un viciu, ci o grenadă în mâna dreaptă şi o mână stângă lipită de cuiul ei``.
Bine zis. Pacat ca acela nu va intelege. Sper sa inteleaga altii.
Desi subiectul era oarecum altul...

innuenda spunea...

Da, comentariul ăsta al meu de pe blogul lui Mihai Ursu era despre fumat. Postarea de faţă mătură şi alte subiecte. Sau, dacă vrei, pachetul de tigări devine aici pretext şi morală :-)

Razvan spunea...

frumoasa poveste :)

si eu am senzatia, de multe ori (in special cand ma uit la stiri) ca traiest intr-o lume paralela cu cea care imi este prezentat acolo) si de cele mai multe ori asta e de bine si sunt recunoscator

o zi faina!

innuenda spunea...

Mulţam Răzvan!:) O zi faină şi ţie!