duminică, 9 noiembrie 2008

Coborârea în beci

Am deschis o carte, a unui poet premiat şi vândut. Un geniu al versului. Un prestidigitator al cuvântului. Şi l-am văzut dintr-o dată cu chiloţii minţii în vine, împungând dihănii şi plăsmuiri, masturbându-se în faţa noastră, a celor care-i aşteptam talentul turnat într-un recognoscibil act de cultură.

-Fariseilor! Ne-a strigat, bătrânul poet, cu tâmplele brumate. Na de-aici! A strigat în sâc, întorcându-şi buca alb-gălbuie, căzută ca falca de buldog şi bătându-şi-o spre noi.

Am lăsat ochii în pământ şi cartea pe jos. Pe drumul pe care venise Poetul se vedeau urme proaspete de copită. Şi nu. Nu era copită de inorog.

8 comentarii:

hadean spunea...

cu cat e camionul mai mare, cu atat derapeaza mai dezastruos (ca sa zic asa). brumaru e un camion destul de greu.

xxl spunea...

Nu-mi dau seama la ce faci referire, poate la pretentiile noastre exagerate. Daca e vorba, insa, de alte evenimente, trebuie amintit ca "poetul ca si soldatul nu are viata personala".

innuenda spunea...

Adi, Nichita Stănescu avea o vorbă. Spunea ceva de genul că după ce ai ajuns un scriitor suficient de mare poţi scrie orice tâmpenii, că vor trece oricum drept geniale. Nu s-a înşelat prea mult, se pare.

Dar sunt de părere că oricum basmul se va termina precum "Hainele cele noi ale împăratului" şi cineva o să strige din mulţime că Împăratul umblă în pielea goală prin împărăţie.

xxl, mă refeream la aşteptările noastre. Poate exagerate, uneori. Dar ştiu că dacă îmi cumpăr o culegere de probleme de Ţiţeica, de exemplu, nu mă aştept să găsesc în ea rezolvarea lui 1+1=2.
La fel, dacă îmi cumpăr un volum de poezie, al unui mare poet, nu mă bucur prea mult să deschid cartea şi să citesc în ea: "Ionela merge pe stradă/futălăii să o vadă/şi păşeşte pe ciment,cu teama de sculament". Îmi cer scuze pentru rimele pe care le-am născocit spre a mă face înţeleasă. Dar, din punctul meu de vedere, rime ca astea ar trebui legate în hârtie igienică şi aruncate în haznaua uitării odată cu (pro)creatorul lor.

Anonim spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.
Anonim spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.
elite spunea...

Chiar nu merita sa te superi....
Daca versurile lui nu ti-au placut,priveste in jurul tau si vei vedea ca o foaie alba te asteapta sa-ti asterni gandurile intr-o rima imbratisata.
Daca faima lui nemeritata te-a iritat atunci pot sa-ti spun ca la cat de mult citesc copiii din ziua de azi pana si Eminescu va ajunge un necunoscut intr-un timp relativ scurt,apoi el....

elite spunea...

scuze...

innuenda spunea...

Elite, din păcate poezia nu prea mai interesează.
Dar cu Poetul ce s-a întâmplat?
Pentru că dacă ăsta este Filonul, cu siguranţă că nu a mai ieşit de multă vreme aur din el!