luni, 17 noiembrie 2008

Nevoi sofisticate

“ Ştii ce mă gândeam? Că nu ne-am împăcat cu condiţia noastră, deşi o afirmăm sus şi tare. Dar adevărul rămâne. Nu suntem perfecţi! Suntem simpli muritori cu pretenţii de zei complicaţi. Înfumuraţii gânditori ai unei civilizaţii faptice, asta suntem! De ce ar fi atunci de mirare că faptele noastre rele dezmint vorbele noastre bune? Teoriile noastre, credinţa, voinţa toate ne sunt doar fantoşe în căutare de sânge.”

“- Ce ştii tu despre Adevăr? Habar n-ai!Dacă ar fi aşa, atunci ce folos de un suflet contaminat?”

„Ştiu ce schelet ascundem în dulap. Adevărul despre viaţa noastră interioară i-ar face pe îngeri să-şi smulgă aripile, pe zei să decadă iar pe Unu l-ar îndoi cu apă. Poate că singurul adevăr care s-a spus vreodată despre noi este acela care stă şi azi pe lespedea filosofului: Cerul înstelat deasupra noastră şi legea morală în noi.

“ - Bine, dar Dumnezeu?”

“Ah, El…Nu ştiu… Poate e doar un partener spiritual care ne satisface vreo nevoie sofisticata de comunicare.”

13 comentarii:

pantacruel spunea...

pacat ca ai alaturat unui text asa de frumos o melodie atat de minunata.
a trebuit sa citesc de 3 ori textul si tot cu gandul la muzica am ramas :)

innuenda spunea...

:) Nu contează, pantacruel.
Amândouă pleacă din aceeaşi sursă.
Important e că suntem pe aceeaşi lungime de undă.

pantacruel spunea...

spune-mi te rog ce melodie este!!! :)

pantacruel spunea...

ce melodie era aia. nu asta. ceva cu 'love'... :)

innuenda spunea...

Era Anouk- Love. Ca să ştii, dacă dai click pe melodia pe care o asculţi,te transportă la locul de unde vine. Şi acolo poţi afla şi cine o cântă. Am lăsat special melodiile fără numele interpretului, pentru că lumea are şabloane de genul: Ah, nu-mi place...X. Dar eu cred că gusturile omului se pot transforma dacă omul însuşi le dă o şansă.
:)

pantacruel spunea...

sa stii ca am dat click si am fost aruncat pe o pagina cu 1000 si una de melodii. nici una nu era cea cautata.
si nu era nici seherezada prin preajmak, sa ma ajute :)

Lucian spunea...

Eu am citit post-ul o data si vreau sa spun doar atat: what???
Bine, o sa-l mai citesc inca o data :)

pantacruel spunea...

innu, acum o gasesti pe anouk si la mine :)
merci!

innuenda spunea...

Lucian, înseamnă că nu am fost destul de clară. Mi se mai întâmplă uneori.

Pantacruel, spune-mi Gargantua!:))

innuenda spunea...

...sau Garcantua:))))

pantacruel spunea...

asa am sa fac! :)

Lucian spunea...

innu, inseamna ca nu am fost eu destul de perspicace :)

innuenda spunea...

Nu, lucian. Mai degrabă a fost o nevoie sofisticată de a nu mă face înţeleasă până la capăt.:)