luni, 17 noiembrie 2008

Relicvele poetice

Din păcate, istoria nu a fost într-atât de îngăduitoare cu mine, încât să îmi salveze prima poezie, scrisă pe undeva prin cuaternar, pe când eram eu în clasa a şaptea.
Dar...am o relicvă la fel de bună. Caietul meu de poezii început în clasa a noua. Un fel de mână de sfânt care nu a vrut să putrezească şi pace. Caietul pe care am vrut de zeci de ori să-l arunc, dar nu m-am îndurat niciodată. Cu foi îngălbenite de timp şi probabil plin de acarieni şi de praf. Caietul pe care am scris versurile astea:

În noaptea aceea,
Iubito, nebuno,mi-ai spus,
Mai lasă-mi o bucată din trupul meu şi mie!
Uite - mi-ai spus- cum ziua începe
Din ce în ce mai aproape de geamătul tău.
În noaptea aceea, când sufletele bolnave se căutau să se vindece
Unul prin celălalt,
Iubito, mi-ai spus, fă-mi încredere
Ca să pleci când îţi voi spune du-te
Şi să vii când te voi chema,
În noaptea aceea, când trupurile-copii
Se săreau şotron peste cercul care închide.
Nebuno -mi-ai spus- nu mă iubi dintr-o dată
Lasă mângâierii secretul ei,
În noaptea aceea, când tu şi eu
Ne eram îndeajuns.

12 comentarii:

alina spunea...

Not bad. Dar nu sunt uimită, mă uit cum scrii acum, e de-nțeles. Oricum, dacă aș fi citit poezia asta fără să știu autorul/autoarea, aș fi băgat mâna-n foc că are peste 20j de ani ... :))))
Eu am fost precoacă bine, făceam poezii (cu rimă) dinainte de a știi propriu-zis să scriu. Bine, mă ajuta hâtrul de bunic al meu, le inventam împreună ... da, păcat că nu le-am putut păstra dovada ... :)))

Cetateanul Popescu spunea...

Ups! Nu mai public de-ale mele, ca alea sunt inferioare stilistic!

Da' chiar, ca eu n-am intrebat pana acum: cartea, pe cand? Si cu autograf, nu?

elite spunea...

Si eu am avut asemenea tentative. Incercari timide...adolescentine.Stiam sa cant putin la chitara si imi compuneam cantecele.Apoi am devenit microbista si dedicam fiecarui meci o poezie. Trebuie sa recunosc ca in clasa a saptea nu as fi scris o poezie identica cu a ta oricat m-as fi straduit.Din acest motiv eu am facut matematica si tu romana. In rest, nu pot decat sa ma intreb" unde esti copilarie cu...jurnalul tau, cu tot?"

Marian S. spunea...

``Mai lasă-mi o bucată din trupul meu şi mie!``

Ei DA ! Aşa DA ! Aşa vers mai rar.

meshuga spunea...

eu nu as cere femeii ce imi conduce drumul spre nebunie ,nici o bucata din trupul meu, pe el il stiu,as vrea insa bucati din sufletul meu sa le pictez in culori calde

Razvan spunea...

frumos!

cred ca ar trebui sa mai rasfoiesti acel caiet si sa ne mai incanti si cu alte cuvantari de agest get! mie imi place :)

o zi faina!

innuenda spunea...

Alina, ai fi băgat mâna-n foc degeaba!:))) Sufletul poate avea experienţe la care trupul încă nu a ajuns. Şi oricum ar suna pentru nişte urechi "avizate" se poate ca autorul să se fi gândit cu ceva mai multă candoare la moment:)

Cetăţene, între poeţi nu ar trebui să existe "rivalităţi"!:)) E loc pentru tot felul de sensibilităţi sub soare. Păcat că interes nu prea mai e sub soarele ăsta!

Elite şi eu am cântat la chitară (de fapt o mai fac, atunci când ajung în casa părintească).

Mariane, numai la prostii te gândeşti!:))

Meshuga, uite poetul din tine cum iese la iveală! Brava!:)

Răzvan, mulţumesc! Poezia se dă în doze mici şi numai la persoane cu frisoane lirice.:)

loristiuj spunea...

mi-a plăcut... să ne mai dai... :-)

deyu spunea...

propun includerea poeziei tale in cartea de romana. :d cu siguranta as invata cu placere:D

innuenda spunea...

Loristiuj, cum grano salis!:)
Deyu, :)) hai c-ai fost drăguţă!:)

pantacruel spunea...

innu,
sincer, ma asteptam la asa ceva din partea ta.
adica sa iti gasesti caietul cu insemnari din clasa a 7-a ;)

innuenda spunea...

Să vezi când mi-oi găsi maieul!:D