vineri, 12 decembrie 2008

Ce hal de femeie mai sunt şi eu

Pentru bărbaţii care întreabă, adevărurile mele sunt foarte confortabile şi reţeta e simplă: Nu mai căutaţi dama, căutaţi femeia! S-ar putea să descoperiţi că foloseşte o variantă mai rafinată a aceluiaşi parfum.

Dar până la urmă, cine sunt eu să dau reţete...? Ce hal de femeie mai sunt şi eu, când nici măcar nu îmi face o plăcere specială feminismul…Bine, nici pe misogini nu-i ţin de mână privindu-i în ochi…de ce să zic?! Dar nu sunt genul care caută compania suratelor cu orice preţ.

Fetele vorbesc de cele mai multe ori uşurătăţi (cosmetice, diete, pantofi şi iubiţi…toate în cele mai mici detalii). Treaba cu detaliile mă ţine interesată o vreme. Îmi recunosc aici o plăcere vinovată pentru amănunt şi semnificaţia lui. Poate unde-l iubesc pe Camus, care zicea că amănuntul face istoria….

Dar amănuntele-s amănunte şi fleacurile-s fleacuri.
Mă enervează de exemplu când, la o petrecere fiind, sunt reţinută cu tot felul de prostii muiereşti şi împiedicată astfel să socializez mixt. Trebuie să recunosc aici şi acum că bărbaţii au subiecte mai interesante.

Din păcate, într-o anume societate feminină, dacă vrei să discuţi cu bărbaţii devii mai suspectă decât un arab într-un Boeing american. O Barbie din asta, care a tras din greu să prindă loc în faţă la limuzină, îţi va pune la îndoială cât ai zice “roz” natura interesului pentru sexul opus, sugerând că forma trupului şi nu cea a minţii de bărbat e ceea ce te atrage de fapt. Başca forma portofelului! Nu vă voi reproduce replica pe care, daca nu aş fi o doamnă, aş da-o unei astfel de abordări, vă voi spune doar că, într-o lume a notelor muzicale, conţinutul acelei replici ar fi hard-rock! :)

Personal, dacă e vorba de modelul feminităţii stupide şi gingase -blonde care se iau de mâini şi sar în sus de bucurie când se văd - modelul care se pupă în aer, ţoc-ţoc, ca să nu-şi ia glosul şi care nu au alte subiecte decât bârfa, moda şi hăndrălăii, ei bine atunci zic pas! Pas moi, pas maintenant, pas plus tard!

Ei, dar sunt apoi femeile fascinante, ca Marie-Rose Mociorniţa, pe lângă care te simţi brusc fetiţa cu chibriturile lângă visul cu brad împodobit.
O admir enorm pe femeia aceasta. M-am gândit chiar, la un moment dat, să fac voluntariat la fundaţia ei, premeditându-mi şansa de a cunoaşte această persoană sensibilă, demnă, modestă, cultă, frumoasă, nobilă, carismatică…pe scurt impresionantă.

Daca aş afla că soţul meu mă înşeală cu o astfel de femeie, pe cuvântul meu că mi-aş aduce popcornul şi pătura pufoasă şi l-aş pune să-mi povestească cum este ea, ce face, ce zice, ce obiceiuri are, ce o revoltă, pentru ce luptă… tot-tot. Sigur că, după ce s-ar rupe vraja, nu m-aş mai opri din plâns vreo trei zile şi trei nopţi…dar ce-ar mai conta…? Nu întâlnesc la tot pasul oameni speciali pe care să-mi doresc să-i cunosc mai bine, care să nu-mi trădeze admiraţia nici după ce mi-i apropii.

În schimb, văd în jurul meu, în fiecare zi, tot felul de indivizi. Lume subţire, superficială, bărbaţi care stiu să facă doar bani şi femei vânătoare de averi. Din anturajele astea - în care intru doar ca să-mi las cărţi de vizită profesionale - când ies, noaptea târziu, mă simt ca şi cum aş fi găsit ieşirea dintr-o peşteră în care am fost blocată ore în şir. Iar gura de oxigen mi-o iau din familie şi de la anturajul apropiat.

Lumea aceea de miliardari autosuficienţi ameţiţi de Moet&Chandon, trabucuri şi femei uşoare îmbrăcate glamour nu este lumea mea şi, în mod cert, nu este o lume ideală. Dar ea există alături de coconul în care eu şi alţii ca mine ducem o viaţă simplă.
Nu-i contest existenţa, spun doar că, dacă zgârii coaja asta a realităţii de care te ciocneşti în fiecare zi, ai putea da de miezul lucrurilor.

31 de comentarii:

Marian S. spunea...

INNU, ceasul de la blog arata: postat la 6,31. Ce chestie dom`ne, unii atunci se trezesc iar altii abia atunci se culca. Vreun articol pe tema asta scriem ?
In rest am retinut ideea: baieti, ``cherchez la femme``.

alina spunea...

Ești o femeie deosebită. Banal sau nu, ăsta e adevărul.
Și ești o femeie așa cum îmi place mie, pe sufletul meu! :)

M.G. spunea...

Dar, doamnă, lumea asta "subţire" nu se iveşte numai acolo unde ţâşneşte Moët & Chandon-ul cu spume. Şi nici doar acolo unde blondele se hlizesc tête à tête pe vreo canapea la fel de moale ca propria lor cugetare. Sunt multe alte locuri în care o întâlnim (unele surprinzător de apropiate), pe care le putem recunoaşte după descrierea făcută de un personaj dintr-un roman excepţional, care spune aşa: "M-a scos din sărite atâta sărăcie de spirit într-o discuţie. Cu noţiuni primare, grosolane, cu înţelesuri nediferenţiate. Ce ştiu ei despre dragoste, de vorbesc interminabil? Platitudini, poncife din cărţi şi formule curente... Dogme banale, care circulă şi care ţin loc de cugetare."

thea spunea...

Mi-a mers chiar la suflet postarea ta:). N-am absolut nimic cu lumea superficiala, dar prefer ceva cu un pic de substanta.

TreXeL spunea...

mi-ar place sa te aud injurand :) adica ceea ce consideri tu a fi injuratura.
cred ca as surade... o chestie care mi se intampla rar, chiar, nu folosesc cuvantul asta foarte des si mi s-a parut potrivit

codro spunea...

intodeauna o femeie va ajunge la maximul ei datorita barbatului(reciproca fiind perfect valabila)

tocmai d'aia urasc misoginii in aceasi masura in care urasc si feministele :)pierd savoarea si inlatura caimacul

Alice spunea...

Ti-am spus eu ca esti o femeie admirabila? Mda, cred ca ti-am spus :) Uite ca nu m-am abtinut sa ti-o mai zic o data... Subiectul e foarte ofertant, dar mi-am zis sa nu mai adaug nimic dincolo de aprecierea pentru tine, ca sa n-o umbresc...

Anonim spunea...

Anadana. Marie-Rose Mociornita? Femeia pe care o admir foarte mult pentru naturalete, firesc, discretie(de fapt, eleganta).Fragila, la prima vedere, dar emanand atata forta in discursul ei plin de sens intotdeauna: nimic in plus, nimic gratuit.Si mie-mi plac femeile destepte,sensibile,speciale, ca doar de-aia citesc blogul Innuendei.Si, desigur, si barbatii cu aceleasi calitati...

grecoaica spunea...

si eu spun ca gasesti conversatii mai interesante cu barbatii. Unele femei si-au piedut din farmecul consacrat. Nu mai sunt ghidusee, nu mai adus sarea si piperul unei discutii. Poate pierdute in abisul vietii cotidiene. Pacat!

Carmen spunea...

Blondele despre care vorbesti tu, ale caror unice subiecte de conversatie sint pantofii, fardurile si iubitii, exista pentru ca sint barbati pe lumea asta care au nevoie de ele. Asa cum sint. Barbati care exact de ele au nevoie. Nimic mai mult.

In alta ordine de idei, com'on, arata-mi o femeie care nu vorbeste despre iubiti, cosmetice si whatever. Poate Jana Gheorghiu, sa-i fie tarana usoara.

O femeie, to make a long story short, trebuie sa fie exact ca-n zicerea aia populara, cu bucataria, societatea si dormitorul.

Altfel, sint singura care nu se extaziaza in fata Mariei Rose Mociornita?!

ionutu spunea...

Bine te-am regăsit, acum că sînt mai liberă de obligaţii, pe o temă şi un text care mi-au mers la suflet căci mă regăsesc în ele (din nou):

1. Conversaţie dintre consort şi soaţa unuia dintre prietenii lui, poale lungi şi mintea scurtă:

- Vaaai, dar pe Oana nu o vedem de loc? Ce face acasă TOA-TĂ ZI-UA? Spune-i să-mi dea un telefon, să ieşim şi noi ca fetele!

- Nu cred că o să vrea, Oanei îi face mai multă plăcere să iasă cu băieţii :D

Se întîmpla acum aproape trei ani, cînd m-am mutat aici. Nici acum n-am spălat obrazul :)Dar ce bine mi-a prins îngheţarea relaţiilor diplomatice :)

Cît despre doamna Mociorniţa, îmi amintesc mereu ce a spus într-un interviu cu Carol Sebastian la Radio Guerilla, în octombrie 2005:

CS - Mergeţi la mondenităţi, petreceri?
MRM - Nu. Rar, de maxim două, trei ori pe an.
CS - Păi de ce?
MRM - Timpul meu a devenit foarte preţios.

Punct.

(oana care nu iubeşte femeile, cu unele excepţii, dar ce excepţii! Ce femei! :)

innuenda spunea...

Marian, nu văd nicio filosofie în faptul că lucrează unii noaptea, alţii ziua, iar alţii şi ziua şi noaptea. Şi dacă pe mine nu mă munceşte niciun gând despre treaba asta, nici muza nu vrea să ştie mai mult.

Da-da,cherchez la femme!:)

:))))Alina, ori m-ai răsfăţat azi ori la loc comanda! Mulţumesc!

M.G.,interesant comentariul tău. Şi, până la un punct, adevărat. Mai toţi avem platitudini în care ne relaxăm. Dar mă îngrijorează mai mult lucrurile elaborate prin care încercăm să compensăm, mângâindu-ne vanitatea.:-)

Thea, mulţam fain. Cred că asta este şi atitudinea echilibrată. Fond, cu un pic de formă.:)

Trexel, te avertizez. Când înjur nu sunt deloc o doamnă care înjură. Din păcate sunt faorte credibilă!:D

Codro, dă-le şi homosexualilor o şansă. De a-şi atinge potenţialul maxim printr-un partener de acelaşi sex!:)

Anadana. Asta m-a frapat prima dată când am văzut-o şi auzit-o. Forţa din mănuşa de catifea.:)

Grecoaico, pe bloguri însă, descopăr o comunitate de femei foarte interesante! Poate că, în lumea reală, s-a standardizat greşit modul de comunicare între femei.

Carmen, absolut că nu există femei care să nu vorbească despre asta. Pe mine mă deranjează numai cele care fac DOAR asta. Şi cele care "se separă" de bărbaţi în anjurajele mixte, pentru scopuri "piţiponceşti" ale asociaţiei.:)
Or mai fi şi altele care nu se extaziază în faţa ei. Nu ne plac aceeaşi oameni. Ceea ce văd alţii la o persoană, nouă ne poate rămâne ascuns.

innuenda spunea...

Oana, savuroasă ca întotdeauna!:)))))

Carmen spunea...

am spus ca nu ma extaziez, nu ca nu-mi place.
ca nu sint picata in adoratie, nu ca nu este o femeie remarcabila.

normal ca ceea ce vad altii la o persoana, noua ne poate ramane ascuns. uite, de ex, niciodata nu o sa vad cum se barbiereste vecinul de la trei, dar sotia lui va vedea asta in fiecare zi. :-)))

innuenda spunea...

Carmen, mea culpa. Am crezut că este o metaforă prin care spui, de fapt, că nu-ţi place. Oricum, ideea rămâne. Avem "oamenii noştri".:)

Lucian spunea...

eu n-o sa-ti spun ca esti deosebita, admirabila sau superbissima, it's understood, de vreme ce trec pe aici :), dar o sa-ti spun ca nu te cred in stare de faza cu popcorn-ul, nu se incadreaza in profilul psihologic pe care ti l-am facut :). si doar nu vrei sa-mi strici bunatate de profil :)

innuenda spunea...

Dragul meu, de ce ţii tu musai să te uiţi pe sub pătura aia pufoasă? Parcă stabilisem că sunt admirabilă. Sau ar trebui să iau sub beneficiu de inventar complimentul? :D

Lucian spunea...

exact :)

innuenda spunea...

Numai eu sunt de vină, pentru că am scris Gelozie!:))

TreXeL spunea...

ai putea sa-ti dai putin jos palaria aia? as vrea sa ma uit la ceva

innuenda spunea...

Păi da', trexel, dar eu aş vrea să te uiţi la ce vreau eu. Cum facem?:))

cristina spunea...

Daca m-ar intreba cineva de vorba as spune: halal femeie! Respectiv de bine, cum se vede de la mine ;)

malia spunea...

Ce ma bucur ca mai exista si bloguri care sa nu ma faca sa ma simt vinovata de irosire a timpului cand poposesc sa le citesc! Descrierea din "about me" nu este nici pe departe o exagerare (recunosc, in pofida zambetului meu sceptic - inainte sa incep a citi). Am parcurs tot ce ai scris, si nu pot spune decat ca a fost un deliciu intelectual, pentru care tin sa iti multumesc si sa te felicit. (sau, in loc de vorbaraia asta, as fi putut zice: "asa da!" :) )

Despre compania persoanelor de acelasi sex sau de sex opus, o prefer si eu, in general, pe ultima. Dar este o preferinta care se aplica doar cunostintelor noi. Discrepanta de profunzime intre subiectele abordate de cele 2 (aparente) categorii se datoreaza, zic eu, faptul ca ne vedem in primul rand ca barbati/femei si abia apoi ca oameni. Prin urmare, persoanele de acelasi sex tind sa discute despre subiecte comune, care (sunt considerate ca) le definesc sexul, in vreme ce atunci cand nu au un front comun, orizonturile se largesc dezvaluind, nu de putine ori, lumi fascinante. Nici barbatii nu discuta intre ei despre cine stie ce subiecte savante, din cate am observat. Si de multe ori sunt aceiasi barbati cu care am avut conversatii interesante si profunde. P.S.: Nu ma refer aici la tipologiile "insecta de mall" si "cocalar" sau cum le-ati zis voi :D, ci la oamenii de inteligenta medie spre ridicata, cu care s-ar putea purta o discutie incitanta.

innuenda spunea...

Ei da, malia, asta zic şi eu început cu dreptul. Intri, admiri casa, mâncarea, clar că gazda e fericită că te-a cunoscut!:))) Mă bucur, deci, să te am în vizită.

Să ştii că sunt conştientă că prezentarea aia e uşor deranjantă. Nu mă caracterizează sută la sută.
Dar a fost o carte de vizită intenţionat arogantă, pe care mi-am dat-o într-o zi când mi-am făcut cont pe hyperliteratura doar ca să-i spun vreo două de dulce unuia.

Era un individ care, crezându-se critic literar, hăcuia nişte creaţii chiar bune, sub pretextul că nu-s în pas cu nu ştiu ce stil al anilor 2000.

Am urât categoria asta de imbecili de când mă ştiu, care segmentează fiorul liric pe ani, botează generaţii şi apoi se pun bodyguarzi la uşă. Dar nu realizează că ăla nu mai e curent literar, ci bulboană!

Revenind la boizendgărls, te aprob în tot ce ai spus, doar că tot susţin că bărbaţii între ei discută predominant chestii interesante.

innuenda spunea...

Cris, acum am văzut că mai era un comentariu. Well, halal femeie, halal anturaj!:))

malia spunea...

Dupa ce te-am citit am gasit descrierea chiar simpatica. Iar acum imi place de-a binelea :)
Am si eu un dinte impotriva "criticilor literari".

TreXeL spunea...

nu mai trebe, am gasit :P m-am uitat
la ce-am vrut eu. clar? :)

innuenda spunea...

Aha, well, orice te face fericit traxel...:)

innuenda spunea...

Malia, să-i lovim unde-i doare mai tare! Să le facem critica la critică!:D

xxl spunea...

Ce smechera esti! Stii sigur ca sotul tau nu te poate insela cu o astfel de femeie, pentru ca nu ar face-o ea :).

innuenda spunea...

De fapt, şmecheria este că ştiu că nici soţul meu nu m-ar înşela.:))