miercuri, 7 ianuarie 2009

Fapt divers

Am primit ghiocei. Într-un coşuleţ chinuit, care abia stătea în picioare. Scoşi din firea lucrurilor cu brutalitate şi cu o lingură de pământ, ghioceii ăştia plăpânzi îmi arată o realitate dură. Falşi vestitori ai unui timp care mai are până să vină, sărmanele flori, în loc să mă înveselească, m-au întristat. A fost ca şi cum aş fi văzut din tren un pui de câine, fără ochi, abandonat în zăpadă.

24 de comentarii:

Anonim spunea...

Anadana. O lume pe dos, vorba batranului humulestean, din toate punctele de vedere.Pentru ca a fost o toamna lunga si calda ,ei, sarmanii au fost inselati.Si in gradina mea au rasarit cativa mugurasi.Nu fi trista, sunt delicati si frumosi, vezi partea asta si uita de frigul de afara.Bine-ai venit! mi-a fost dor de tine.Uite, daca nu ninge, primesti ghiocei...

Cetateanul Popescu spunea...

Of, femeile! Cine sa le-nteleaga? Orice barbat normal hormonal si cu scaun la cap s-ar astepta sa te bucuri, sa topai eventual un pic, sa te stergi cu ei pe la ochi (o veche supersititie moldoveneasca, daca te stergi la ochi cu primii ghiocei vazuti in anul curent vei avea noroc si-ti va merge bine tot anul), ma rog, sa te bucuri. Cand colo, uite ce faci tu! ;-P

Pe de alta parte, asta e frumusetea cu o femeie nu numai atragatoare, ci si inteligenta: nu stii niciodata cum va reactiona; or, asta face mereu viata palpitanta (daca nu si frumoasa).

innuenda spunea...

Anadana, sunt frumoşi, dar nici nu i-au lăsat să se dezvolte ca lumea. Sunt pui de ghiocei, zău! Of...


Cetăţene, de bucurat m-au bucurat la prima vedere, dar apoi m-am uitat mai cu băgare de seamă şi am văzut că sunt foarte-foarte mici şi că au fost rupţi înainte de vreme.

În rest, you know: cherchez la femme!:)))

miki spunea...

uite, le fac loc la mine in gradina. sa ii bagam in pamant, poate prind radacini. si daca nu, macar vor fi linistiti ca simt din nou linistea caminului lor. si poate isi lasa semintele si anul viitor poti veni sa vezi ghiocei maturi, lasati sa imbatraneasca la locul lor. deal?

innuenda spunea...

Hehehe, se vede că vorbeşte o viitoare mămică! Dacă nu le dăm şi nume la ghioceii ăia nu avem ambiţie!:))

miki spunea...

pfoai, dar credeam ca asta e de la sine inteles. ma dezamagesti... :))

ritchiu spunea...

comparaţia cu trenul e mama lor. a comparaţiilor, adică :). să revenim, ia nu mai daţi voi vina pe vreme repede, că poate sunt crescuţi în seră, da?? zic să tai răul din bulb, ăsta rădăcină, până nu va vine o idee cum că aş fi responsabil de vremea geroasă, criza economică şi încălzirea globală :))

innuenda spunea...

Miki, Ghiocelia, Ghiocelo, Ghiocelito ş.a.m.d.
Asta e o familie. De cuvinte.:))

Ritchiu, tu să taci, că loveşti năprasnic şi tu cu verbul.:))
Altfel, clar că eşti tu de vină. Dar numai de vremea frumoasă!:)

anna spunea...

vestitori ai unui timp care mai are pana sa vina .. mie asta-mi suna a vesti bune .. poate chiar vesti asteptate

votez pentru ghiocei profetici

zuzeta spunea...

saracii ghiocei.
nu mi-a placut vreodata sa primesc flori exact din motivul asta. nu m-am putut bucura de moartea lor, frumoasa lor moarte.
flori in ghiveci, domnilor!

Lucian spunea...

nu sunt ghioceii vestitorii primaverii? eu cred ca au cam luat-o razna, primavara nu se prea vede de unde stau eu, de la -12 grade celsius :)

motanes spunea...

De ce sărmanele flori?! Înţeleg că erau cu pământ cu tot. Pune-i într-un ghiveci, pe balcon,şi la anul îi vei oferi ghiocei fetiţei tale, de 1 Martie! :)

Să gândim pozitiv! Ghioceii nu (pre)vestesc doar primăvara ci şi orice început de viaţă! Să auzim de bine!

alina spunea...

Motanes și Miki au dreptate, floarea e trecătoare și e trist că a fost păcălită să se arate înainte de vremea ei, dar bulbul, pentru că zici că i-ai primit cu tot cu pământ, rămâne acolo, peste toate vicisitudinile vremelnice. Dacă îl plantezi în loc bun, o să ai ghiocei înfloriți în fiecare an, multă vreme de acum încolo!
Nu fii tristă, bonsai, zâmbește-le ghioceilor, ca să-i încălzești! :)

p.s. Eu așa am primit zambile și acum mi s-au înmulțit ca nebunele în curte, după ce le udam cu lacrimi într-un ghiveci improvizat de apartament!

Marian S. spunea...

Ghiocei, ghiocei... in gradina blocului meu inghetul din ultimele zile a venit peste o iarba verde ca primavara.
Pina la urma `` l`important c`est la rose``, if you know what i mean!

http://www.youtube.com/watch?v=DZkXR9wmE-w

thea spunea...

Si pe mine m-au impresionat mereu ghioceii plapanzi, in plina iarna, pe care copii zgribuliti ii vand pe marginea lui DN1... Desi ar trebui, cand ii vad, sa ma gandesc la inceputuri noi, la vremuri bune, tot nu pot, ca mi-e mila de ei... :)

Smart spunea...

Salut,am si eu un blog interesant,cu page rank 4,si m-ar interesa un schimb de linkuri.Daca crezi ca putem face link exchange contacteaza-ma prin id kaszoni_07 sau lasa un comentariu pe blogul meu.Succes in continuare!

innuenda spunea...

Anna, ce frumos ai zis! Aşa că mi-ar plăcea să te cred. Pune, deci, nişte ghiocei profetici şi pentru mine.:)

Zuzeto, m-ai făcut să zâmbesc. Dar ştii de ce? Pentru că mi te imaginam oricum. Adepta florilor culese cu poala sau a florilor nemuritoare, ba chiar şi a florilor puse la presat. Aşa te percepeam după scrieri. Numai drept femeia care aşteaptă flori cu ghiveciul nu! Sigur, în ciuda efectului, cauza e una cât se poate de romantică! De dragul florilor ce mor...:)))

Lucian, ai dreptate, frig e, nene, pe la voi prin oraş. Dar strada aceea pe care am pus-o şi-n poză, cu căsuţe colorate de-o parte şi de alta, face toţi banii. Erau 13 grade minus când am ajuns noi. Apăi la temperatura aia niciun ghiocel nu vrea să vestească nimic. Decât poate că mai sunt câteva luni bune până la primăvară.:)

Motanes, du-te-n colo că m-ai emoţionat!:)
Aşa să fie!:)

Alina, surpriză: ghioceii mei erau cu pământ dar fără rădăcini. Nişte infractori culegătorii ăia! I-au băgat într-un fel de pământ amestecat cu fân aşa...ca şi consistenţă, dar rădăcini, bulboase sau nu, pauză! Promit însă să încerc să-mi sădesc eu dacă voi găsi pe undeva bulbi de ghiocei. Dacă nu zambile. Că-mi plac şi zambilele.

Marian: eu cred că era gazon artificial, zău! Şi nişte ghiocei subversivi şi microbişti jucau, când nu erai atent, fotbal cu proprii lor bulbi. Doar aşa, ca să deruteze iarna. Dar nu au reuşit s-o păcălească. Iarna-i cutră bătrână!

Thea, nişte sensibile noi!:) Duamne suave. Mai ceva ca ghioceii.:D (ştii, "copilul" care mi i-a adus mie nu era deloc zgribulit. Că am avut grijă să-l îmbrac bine.:))) )

Marian S. spunea...

Nici vorba de gazon artificial, INNU. Este iarba VERDE si este acoperita de zapada cazuta astazi. Cine nu ma crede este invitat la mine la bloc sa vada minunea. Numai sa fiu contactat inainte, sa pun cafeaua la fiert din timp.

innuenda spunea...

Deci, Marian, ne inviţi la un picnic la iarbă verde, să înţeleg...:))
Dar cu cafea? Ce s-a întâmplat cu ouăle fierte şi cu drăguţele de copane de pui, cu brânza, roşiile şi ceapa verde?:))

(De fapt mi-e foame. Dar îmi spăl în ceai chior păcatele îmbuibării:)))

zuzeta spunea...

ei bine, m-ai prins.
culeg uneori flori cu poala, flori de camp salbatice si rebele
si toamna
am mereu tufanele.
n-am presat flori niciodata, doar o floare de colt am pastrat ani de zile, pana a disparut.nu stiu cum a disparut.
dar, jur, mi-e mila de ele cand le rup!!!! si, cel putin de cand am inceput sa ma ocup eu insami de gradina, cand vad plantele cum cresc, prefer, da, sa primesc o planta cu radacina. in ghiveci. :)

TreXeL spunea...

ai mei au iesit in curte langa un perete insorit prin decembrie cand era cald. acum stau incovoiati sub putina zapada.
nici nu stiu ce sa fac cu ei

Mircea Popescu spunea...

Pune-i la salata.

innuenda spunea...

Zuzeta, şi eu sunt fan flori de câmp şi fan tufănele! Şi am şi o grădină de ghivece cu flori în casă.:))

Trexel, la mulţi ani! Bucură-te de ei, asta cu siguranţă poţi să faci.

Mircea Popescu, bun venit pe la mine. Cât despre reţeta de salată de ghiocei, am auzit că dăunează spiritului. Cică rămâi cu capul plecat dacă mănânci aşa ceva. Mai bine ia cu brad, că tot e sezonul!:D

Lucian spunea...

ufff, frig e si acum