marți, 3 februarie 2009

Valentin versus Dragobete

Motto: Ce tot atâta Valentine’s Day, avem şi noi Dragobetele nostru!!

Păi bine, mă', patrioţii lu' peşte, dacă io acu' am cunoscut iubirea adevărată, dacă mă înfior toată cum văd că vine exoticul, parfumatul, galantul, seducătorul Valentino, de ce tre' să stau în prag şi să cat după Drăgan-cel-beat, mirositorul a ţuică de prună şi brânză iute de burduf?

În primul rând că Drăgan-ăl-beat al vost' n-a scos capul până nu a apărut, la noi pe uliţă, Valentin, ptiu, că frumos mai era cu părul lui pomădat şi sprâncenele alea groase peste ochii lui de te bagă-n boale, nu alta!

Auzi la dumnealor, Drăgan zis a lu' Dragobete!? Păi ăsta umbla mai mult beat decât treaz şi mai mult pe la alte femei decât pe la a lui.
S-a ţinut el o vreme după mine, da' eram mică Măriuţă, ce ştiam eu atunci?! M-a prins la gard seara, când dam să închid portiţa şi m-a sărutat. Măcar de mi-ar fi plăcut! Că mirosea a ţuică şi a mahoarcă de m-am şters cu dosul mânecii după pupătura lui, ca după cucul armenesc.

Da' mai bine că n-am prins drag! Că o vreme nici n-am mai ştiut nimic de el. Numa' nişte mătuşi bătrâne de-ale lui, de lucrează pe la muzeul satului cică mai ţineau legătura cu el. El ştie pe unde i-au sticlit ochii! Treaba lui, că mie nu mi-a lipsit.

Şi-acu' vine şi-mi aduce tot Clejaniu' să-mi cânte de dor şi iubire pe la porţi ca să-l bag în seamă?!? Ce, până acum nu m-a iubit? Pe unde-a umblat?! Aa, atunci nu mai eram bună că stăteam ţărancă proastă prin curte şi slugăream după porc, şi măturam ograda, şi dădeam de mâncare la păsăret, în timp ce dumnealui le trăgea la măsea în birtul din sat şi se-ntindea prin vecini la fripturi, la mujdeiuri şi mămăligi cu toate cumetrele!
Abia acum îs bună, când m-a văzut coborând din Lincoln, doamnă, la braţul lui Valentin, mirosind toată a Dior şi cu trandafiri în mână? Acum şi-a adus aminte că are "drepturi" asupra mea?!?

Ba să mă laşi în pace, Drăgane, auzi? Că m-am săturat să stau după tine!

30 de comentarii:

Rita spunea...

Mi se pare mie sau asa taran cum e, ai ramas cu o nostalgie dupa Dragan asta ? stii, de la indelungul "stat dupa el" :)

alina spunea...

:))))

loristiuj spunea...

de acord! :-)

Liz spunea...

E cea mai frumoasa si originala argumentare pro Valentin! :) Mare dreptate! Toti resping urat si morocanos motivul superficial al zambetului nostru dinaintea primaverii si cand ii iei la bani marunti, iti arunca arogant in fata ca, macar, sa respectam traditia si sa ne sarbatorim indragosteala de Dragobete! Nu-i acelasi lucru! Nu-i aceeasi sarbatoare si nici macar aceeasi semnificatie! Si, binenteles, unde era Dragobetele cand noi nici nu stiam de Cupidonii Valentinului??

Carmen spunea...

moaama, ce pofta mi-ai facut cu mujdeiul tau, de saramura de peste cu mamaliga.

Andreea Luca spunea...

Valentine's Day sucks :P
Nici Dragobetele nu ma da pe spate, si mi se pare complet aiurea sa "te dai indragostit" doar de 14 februarie....am imprumutat si noi o sarbatoare ca sa consumam inimioare, iepurasi, cupidoni si trandafiri, mama lor de capitalisti! :P
Dar romanu' tot roman si a gasit prilej sa sarbatoreasca toata luna, ca deh....sunt sarbatorile iubirii si ce daca aia e americana iar cealalta de mult uitata, si mai bine ca's doua :D
Daca ar fi dupa mine, decat Valentino figurant, plin de el si cu cifra de afaceri rotunjita de la an la an, sau Dragan cel betiv, mai bine fara!!!

Liz spunea...

Ah, eu as imprumuta toate sarbatorile tuturor natiilor daca ar fi dupa mine... mie imi vine sa sarbatoresc si de 4 iulie... asa degeaba... sa o fac zi de picnic ca-s invidioasa pe americani...
Poate-s eu prea superficiala si-mi plac milioane de motive sa sarbatoresc, sarut, fac/primesc cadouri, urmez traditii si ritualuri... poate-mi place mie sa lungesc si amplific senzatii, de fapt nu, asta ar insemna profunzime... in fine... fraza aia cu "nu-ti trebuie motiv special sa spui te iubesc", "nu-ti trebuie zi speciala sa faci nush ce"... culmea ne trebuie... tuturor... Eu inca astept sa va dati seama...

innuenda spunea...

Rita, am zis şi eu, aşa...!:))

Alina, astea-s bancuri bilaterale! Mă gândeam eu să-ţi placă!:)

Lori, atunci Happy Valentine!:)

Liz, eu sunt pe aceeaşi lungime de undă cu tine. Şi spun: dacă e pentru puţin mai multă bucurie pentru sufletele noastre, dacă e pentru un zâmbet în plus şi, de ce nu, dacă e pentru "liber la ciocolată", atunci de ce nu?!:))

Carmen, acum că spui, mi-am făcut şi mie. Eu, deşi ador mâncărurile astea, mai neaoşe, nu prea am cum să mănând usturoi. Că am nevoie pentru asta de o sâmbătă şi o duminică în care să stau departe de oameni. Ceea ce e imposibil. Da' cum prind un astfel de weekend fără muncă, prind nişte pui pe jar cu mujdei şi mămăliguţă!:)

Andreea, dacă ai o zi oficială a iubirii, nu zice nimeni că nu iubeşti în restul anului, pentru că iubirea e un sentiment continuu. Cel puţin o vreme. Dar cred că avem mai multe motive să ne dorim o astfel de zi, decât să nu ne-o dorim. Motivele, o parte cel puţin, le-am spus la comentariul de la mai sus, la Liz.

deyu spunea...

N-am nimic cu imprumutul asta, si ziua in sine mi se parea chiar misto, insa acum o sa fiu foarte irascibila pe 14 in urma unor evenimente petrecute in trecut :)).

pantacruel spunea...

innuendo, mie tot mai mult imi plac mucenicii decat sarbatorile astea pentru amorezi. pe 9 martie..., imediat dupa ziua femeii.
hai ca mai e un pic :)

Anonim spunea...

Anadana. Adevarata pledoarie pro. Mi-a placut tot ,si fond si forma.Sa te faci avocatul lu'Valentino, ce idee "simpatica"!!

innuenda spunea...

Deyu, există o soluţie: Să-l cauţi anul ăsta şi să-i arunci o cutie cu bomboane de ciocolată în cap. Bomboană cu bomboană!:D

Pantacruel, cu riscul de-a părea că nu prea-s dusă la biserică, recunosc: îmi plac mucenicii bine unşi cu miere!:D.

Anadana, păi văd că au dat ăştia inclusiv cu reclame în el! Reclama de "Dragobete" la ciocolată cu... Rom. Pff, tocmai ce spuneam! Să fie alţii drago-beţi.:)

motanes spunea...

Ho, bre, că mai e până la Dragobete Valentin sau cum i-o zice...

innuenda spunea...

Noi, fetele, încercăm doar să vă acomodăm cu ideea!:D Ştim că vă obişnuiţi mai greu, unii dintre dumnavoastră, cu drumul mâinii către buzunar!:D

14 februarieeeee! Will you be my Valentine?:)

NERO spunea...

Cert e ca atunci cand se pregateste venirea primaverii pe afara,e nevoie si de o zi pentru primavara din sufletul omului.
Eu despre cei doi am aflat dupa '90,cam in acelasi timp... Nici unul dintre ei nu mi-e prea simpatic,dar sunt utili amandoi.
Daca ar fi dupa mine,as face in fiecare luna cel putin o zi care sa celebreze iubirea.

TreXeL spunea...

de ce mi-ai adus aminte? acu o sa-mi fac datoria si cine mai apuca s-o vada pe nevasta-mea imbufnata?

innuenda spunea...

Nero,cum să nu-ţi fie simpatici când, iată, ne dau o ocazie în plus să spunem oamenilor de lângă noi că-i iubim?!:)

Trexel, păi ia-i cadou un robot de bucătărie de St. Valentin. Şi-ai să o vezi îmbufnată cu această ocazie!:))

NERO spunea...

Nu-mi sunt simpatici,pt ca unul e prea venetic,iar celalalt prea arivist...

deyu spunea...

Nu, ca nu-i port pica. Un sir de evenimente nefericite. Ehh, asta e, mai bine mananc eu bomboane in ziua aia, sa fiu fericita intr-un fel sau altul.

Marian S. spunea...

Eu zic sa nu-i mai pui ``versus``. Cei doi sunt cei mai buni amici, acum ca tot s-a abrogat 200 C.P.

Carmen spunea...

Cica ai fost recomandata :)...asa am ajuns prin zona...e frumos aici la tine :)

elite spunea...

Inu cand erai mica sarbatoreai vreuna din aceste zile? Eu, spre rusinea mea...nu.

Vania spunea...

Postarea m-a inspirat, într-o oarecare măsură. Deşi, cred că încă n-a fost niciuna dintre sărbătorile incriminate...

innuenda spunea...

Nero, iar unu' prea criticist!:))

Deyu, am crezut că e implicat Valentinu'. Dacă nu, atunci mănâncă bomboanele de ciocolată şi plângi. Ambele fac bine la suflet.:)

Marian:))))) ce oroare! Tu de săgeata lui Cupidon o să mori! Că am auzit că intră şi el în gaşca celor doi!:)))

Carmen, mulţumim, poftim! Bine-ai venit! Mai aveam o prietenă virtuală cu acelaşi nume şi am crezut că şi-a schimbat avatarul, apoi m-am lămurit.:)

Păi Elite, eram mică, nu le aveam eu cu iubirile. Nu auzi că abia în clasa a noua m-am pupat şi eu cum se cuvine cu un băiat?!:))

Vania, dacă ţi-a fost sursă de inspiraţie pentru ceva bun, e de bine:))

TreXeL spunea...

am facut greseala asta de craciun :D cu un superb expresor :))

Cindereye spunea...

Comentariu intarziat:

"Si tu erai mica Mariutza..." Dragobete asta, pe langa alte pacate, era si pedofil... Da se pare ca pe vremea aceea era OK :)

innuenda spunea...

Hehehe, Ochi-Gri, fura şi el sărutări nevinovate de la copiliţe! :))

Cindereye spunea...

Adica, dupa tot ce-ai scris mai sus, inca il aperi... Acuma inteleg eu de ce zice Mariutza "Sa nu crezi neicutza c-am uitat..." :)

innuenda spunea...

Hahaha, păi nu ştii că oamenii când iubesc simt nevoia să fie generoşi?!:)

Anonim spunea...

Hi Brothers

Looks 4 sure like www.blogger.com really could be a wicked forum for me
I am content to have discovered it.


Who knows what happens next... All I know is: Sex is not the answer. Sex is the question. Yes is the answer. :


Lol!

Anybody do Making Model Cars


Looking forward to a good long sojourn here!

Missouri,Warsaw