vineri, 13 martie 2009

Sunt convertită la cristianism

Azi e ziua lui. A celui mai important om din viaţa mea. Cristian. Nu i-am făcut niciun cadou. Ne ştim de prea mult timp pentru a da vreo relevanţă la astfel de fleacuri.
I-am spus doar de vreo mie de ori că-l iubesc. Am mâncat cu stoicism ciupercuţele pe grătar pe care mi le-a pregătit şi peste care a scăpat prea mult piper. I-am cântat la mulţi ani.
Nu am făcut nimic memorabil, dar chiar asta e povestea noastră. Nu facem nimic special, doar trăim în mod fericit unul cu altul.
Lucrurile astea simple devin, din păcate, tot mai rare în ziua de azi.
De prea multe ori mi s-a întâmplat să ma uit în jurul meu, nedumerită, întrebându-mă: "ce dracu, numai căsnicia mea e fericită?"

Suntem împreună de 12 ani, cu sincope scurte, de alergat după fluturi exotici, cum îmi place mie să spun.
Aşa cum îi mărturiseam unei prietene virtuale, cred că ceea ce contează cel mai mult în cuplu este să te simţi în largul tău cu celălalt.
Să râdeţi împreună mult, să filozofaţi, să faceţi mişto unul de altul, să gătiţi împreună, să vă contraziceţi pe idei şi să vă ciondăniţi de la cine ia în stăpânire telecomanda, să faceţi dragoste uneori dramatic, alteori cu umor, să suferiţi împreună când i se face o nedreptate unuia dintre voi şi să fiţi fericiţi când lucrurile merg din nou bine, să vă sărbătoriţi iubirea de câte ori aveţi prilejul...şi ar mai fi şi altele.

Şi dacă faceţi toate lucrurile astea, atunci veţi realiza că nici nu va intra vreodată-n discuţie să-l abandonaţi pe omul de lângă voi, pentru că asta ar însemna să vă abandonaţi pe voi înşivă, ar fi ca şi cum v-aţi arunca la gunoi o parte din viaţă, cu toate ipostazele ei vesele sau triste.

Când ai un om pe umărul căruia ştii că te poţi sprijini necondiţionat şi cu care simţi că-ţi trăieşti viaţa frumos, atunci eu spun că orice altă variantă interesantă ţi-ar oferi lumea (că-ţi oferă tentaţii, nu încape vorbă!), nu poate fi decât un moft. Vrei mai multă adrenalină?! N-ai decât să faci un bungee jumping erotic.Dacă tu o vrei cu tot dinadinsul, nu te opreşte nimeni şi nimic! Dar cine vrea bungee jumping trebuie să realizeze că riscă să-şi piardă echilibrul. Iar echilibrul e un lucru nepreţuit în timpurile astea dizarmonice.

Atunci s-ar putea strecura în dormitorul conjugal trădarea, în sufletul partenerului suferinţa, iar în conştiinţa noastră adevăruri neconfortabile.
Ar urma gelozia, care este o bombă cu efect întârziat. Gelozia ne face să vedem lucruri care nu există.
Şi atunci când cel de alături nu ne dă atâta dragoste câtă ne încape nouă în inimă, golul acela care rămâne sfârşeşte prin a ne izola puţin câte puţin de lume şi de noi. Făcându-ne să ne simţim ai nimănui.
Iar atunci când ne simţim aşa, vedem cum se proiectează temerile noastre, ca nişte umbre chinezeşti, pe peretele rece al dormitorului.
N-am vrea niciodată să-i facem asta omului pe care-l iubim.

Mai bine să ne convertim la religia iubirii lui.
La mulţi ani, Cristian!
Eu una sunt convertită la cristianism.

44 de comentarii:

Claudel spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Claudel spunea...

gelozia te face sa vezi lucrurile pe care nu le puteai vedea inainte pentru ca nu erai un simplu spectator, aveai un rol bine definit, totul in jur era pus la punct, universul din care niciodata nu vroiai sa iesi pentru ca realitatea era mult mai cruda, abia dupa ce iesi din oul si mai ales bucla ta de realitate poti viziona viata ta ca pe un spectacol, trist teatru dar mai ales adevarat este faptul ca nu ti-ai rezervat biletele din timp si abia acum te simti in pielea caracterului, scaldandu-te intr-o mare de intrebari, cu falsa impresie ca totul in jur este roz si nu esti doar o alta piesa lipsa dintr-un tablou frumos, inevitabilul efemer gust de Femeie.

alina spunea...

La multi ani, Cristian!
Innuenda, sa-ti traiasca barbatul, sa te iubeasca si sa va iubiti mereu! Sa imbatraniti fericiti impreuna! :))

elite spunea...

La multi ani fericiti! Sa va iubiti mult si sa aveti parte de bucrii nenumarate!
Inu si daca nici asta nu-i semn de legatura intre noi...un rac si-un peste...nu stiu ce sa mai zic?
Astept sa se auda zgomotul distractiei pana la Iasi!

Marian S. spunea...

Alergare dupa fluturi exotici ?????
Vezi sa nu te auda M.G. ca te spune lui Dumnezeu si mai scrie si un intreg tratat pe aici.

about2run spunea...

hehe, ca si elite, zic si eu:

rac cu peste, quite a dinner!
sa-ti traiasca sotul, sa aveti parte unul de altul asa simplu si curat cum stiti sa va iubiti :)

PS: cine aduce vinul?

PPS: la adus vinul, nu ma referam la a treia persoana :D

Cetateanul Popescu spunea...

"Dragostea nu inseamna doar a te uita in ochii celuilalt, ci si a privi impreuna in aceeasi directie". Este insemnarea de pe un magnet de frigider pe care l-am primit cadou de la inteleapta Doamna Popescu.

Este ca vi se potriveste?

La multi ani senini impreuna!

innuenda spunea...

Claudel, nu sunt chiar sigură că te-am înțeles.Zi mai pe înțelesul nostru! :)

Alina, mulțumesc de urare! Asta avem în plan. Ceea ce vă dorim și dumneavoastră!:)

Elite, combinația nu știu cât de bună este, dar fericită e sigur!:) Mă amuză similitudinile astea dintre noi.:)

Mariane, lasă-mi prietenul în pace! Mie mi-e drag așa cum e!:)
Și-apoi ce să aibă Dumnezeu cu fluturii exotici? Doar se știe, ce e frumos și lui Dumnezeu îi place!:D

About2run, hehehe, aia cu cine aduce vinul e drept că a sunat cam ca aia cu cine ține lumânarea!:))) Dar într-un final ne-am lămurit că nu era vorba de un menage a trois. Mulțumesc de urări.

Cetățene, mulțam fain de urări! Ideea nu e rea deloc. Aceea de pe magnețel. Ba chiar aș spune că merge la esența cuplului. Am și eu magneței pe frigider. Colecționez.

Raluca spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
anadana spunea...

Imi place titlul(mult).Imi place cum iubesti.Imi place muzica pe care rostesti vorbe de iubire...Innuenda este :iubire, cuvant scris si muzica.

Luli spunea...

ce frumos spus/scris/gandit :x

anadana spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
zuzeta spunea...

alooo, tu cine esti? constiinta mea?
la multi ani iubitului si iubirii tale, innu!

Inaki spunea...

la multi ani, sa fiti sanatosi!
ce bine e sa iubesti ce ai deja! minunat
bravo innu :)

ZuZu spunea...

Sa-ti traiasca :) Nu ma indoiesc ca e un barbat pe cinste. A fost frumos sa-ti citesc articolul. Chiar ma bucur pentru voi.

thea spunea...

La multi, fericiti, sanatosi ani!:)Si sa fie intotdeuana cel putin cum va e acum :).

innuenda spunea...

Anadana,azi i-am dat cireșei deștepte un interviu pentru Hotcity. Dacă aș fi citit cuvintele astea ale tale înainte, aș fi răspuns așa la întrebarea cine este Innuenda. Chiar despre asta vreau să fiu.:)

Luli, mulțumesc de aprecieri.:)

Zuzeta, sunt Jiminy-conștiința ta virtuală!:)) Mă bucură ce-mi spui. Mulțumesc de urări.

Inaki, mulțumim de urări. Păi așa e firesc, nu? Fructul oprit ar trebui să fie din alt film. :)

Zuzu, e bărbatul pe care-l iubesc. Mulțumim de urări!

Thea, mulțumim pentru cuvintele și urările tale!:)

(mă simt ca și cum aș fi anunțat că mă mărit. Are dreptate Mircea Badea când vorbește de exhibiționismul iubirii.:))

motanes spunea...

Hau! Eu am mai citit asta. Dar şi voi vă spuneţi te iubesc, de 12 ani, şi tot nu v-aţi plicitisit, cică.
Să fie bine cum vreţi voi!

La mulţi ani, tovarăşului, chiar dacă eu nu-l cunosc, dar dacă zici tu că garantezi pentru el... :D

miki spunea...

:)) motanes, strici petrecerea frumoasa de aici!! eu eram hotarata sa nu spun, desi sor'mea, cand a citit postul ala de la multi ani pe care l-am reluat a zis: auzi ma, e ca si cum un an ai zice la multi ani iar anul urmator ai zice: etcetera, etcetera :)

dar eu zic cum probabil ca zice si innu: l-am recitit si mi-a placut. si am simtit ca tot ce as putea spune, e sub ce am spus deja. asa ca l-am pus din nou la vedere.

la multi ani barosanului tau, innu! na, ca la cate telefoane am schimbat de atunci, nici nu mai am reminder cu ziua lui. oricum, mereu prefera sa nu se stie :)

loristiuj spunea...

şi eu mai citesem despre convertirea ta pe blogul vechi... mi-a plăcut prima dată foarte tare... acum parcă şi mai mult...
ziua soţului meu a fost ieri... cred că eu sunt convertită la secta cătălinică :-)

La mulţi ani! Să fiţi fericiţi!!!

innuenda spunea...

:)) Hmm...Miki, spune-i surorii tale că şi atunci când ai o rochie frumoasă, o porţi de mai multe ori. De fiecare dată cu aceeaşi bucurie.
Şi că nu e elegant să te tragă de mână prietena/sora, spunându-ţi că te-a văzut cu rochia aia frumoasă şi la petrecerea de anul trecut!
Şi când îi spui asta, ai grijă să fie şi motanes de faţă!:))))

Mulţumesc de urări, motanes. Garantez eu pentru sărbătorit!

Miki, mulţumesc de urări din partea sărbătoritului. Acum nu se poate ascunde, că există intranetul la ei în televiziune, cu :"să-i urăm la mulţi ani colegului x".:D

Lori, mă bucur să cunosc religia iubirii tale!:)

hadean spunea...

să-ţi trăiască Domnul, la mulţi ani. şi să vă bucuraţi :-)

innuenda spunea...

Mulțam fain, Adi!:-)

cristina spunea...

Ce frumosi sunteti, Innuenda!
Sa traiti si sa ramaneti asa!

Eu testul referitor la mancarea "cu stoicism" a ciupercilor extra-piperate l-as fi picat.
Zic si eu, dar mai stii cum e cand il vezi in fata ta si ii citesti pe fata multumirea de a fi pregatit si el o data masa?! ... ;)

motanes spunea...

Nu cunosc semnificaţia termenului "elegant". Eu sunt din provincie :P

innuenda spunea...

Mulţumim de urări, cris! Sperăm şi noi în veşnicie în felul nostru.

Ciupercuţele oricum nu au fost aşa de rele. Doar extracondimentate. Ca dovadă că am supravieţuit până acum!:))

Motanes, cum aşa?!? Tu?! Regele maidaneleor?:D

miki spunea...

a, a fost mult mai simplu de atat. i-am spus: esti o vaca!!!!! si a inteles. si apoi ne-am jucat in continuare frumos impreuna :)

eu sunt convinsa ca domnul tau poate invinge sistemul. sistemul informatic. e larger then that :)

ummagumma spunea...

Ce frumos, ma Innu! Sa-ti traiasca omul si sa va fie bine in continuare, in 2 sau, de ce nu, in 3. Ar fi o provare mult mai mare decat ciumpercutele alea. :)
(al treilea e un bb, sa nu crezi ca ti-am urat fluturi exotici! :)) )

ummagumma spunea...

provocare* - mi-au luat-o tastele pe dinainte.

innuenda spunea...

Miki,:)))) neașteptată confesiune!

Umma, mulțămim, nelu!:D
Trei it's a charm!:)

umma spunea...

Nelu? Cine-i Nelu?

innuenda spunea...

Nelu e Ritchiu. Asta e faza aia celebră, când Mircea Badea lucra la sporirea celebrității lui Ritchiu.
A rămas în conștiința populară acest mulțămesc, Nelu! :)

o.p. spunea...

La mulți ani, Innu. Să trăiți fericiți până la adânci bătrâneți și să vă bucurați de cât mai mulți și cât mai colorați fluturași exotici!

innuenda spunea...

Oti, mulțam fain. Și tu lucri la ore târzii? Parcă te lăsaseși de sportul ăsta.:)
Cât despre fluturași exotici, Doamne fere! :))) Cum să ne dorești așa ceva?!:)))

(fluturași exotici = outsideri, alți parteneri, atracții noi, obsesii, rele,fantome ale trecutului, flirturi...)

o.p. spunea...

De data asta nu lucrez, lecturez doar. Cât despre fluturași exotici, chiar m-am gândit la ceva special, am sărit peste cuvântul "sincopa" și am pierdut sensul dat de tine. Dar chiar și asa, ideea principala am prins-o. La mulți ani fericiți încă odată, fără abateri exotice. :p

volent spunea...

cu urarile de "Sanatate si fericire" intarziate, vreau sa-ti spun ca a fost o placere deosebita sa citesc postul acesta.

innuenda spunea...

volens, nolens, volent!
Mulţam, volent!:)Te mai aştept.

Bogdana spunea...

cat de frumos ai scris! si cat de frumos suna dragostea din cuvintele tale!

si cristian al tau e un norocos ca te are! si tu pentru ca nu oricine poate sa inspire asa text :)

innuenda spunea...

Bogdana, frumuseţea e în ochiul privitorului. Şi lectura plăcută într-al cititorului. Mă bucur că rezonăm la fel. Şi bine ai venit pe la mine.

PS. Maimuţica ta e genială! Am dat un tur prin toate fotografiile tale.:)

Bogdana spunea...

ma bucur ca te-am gasit... imi pare rau ca nu s-a intamplat mai devreme...

oricum a fost o lectura intensa, ca si eu m-am bagat prin toate ungherele blogului tau :)

ionutu spunea...

la mulţi ani cu întîrziere! ;)

innuenda spunea...

Bogdana, te aştept cu bucurie, draga mea!:*

Ionuţule, mulţam fain de urări!:)

cristiana spunea...

boema...ok, pt un cerebral e mai greu sa inteleaga ! oricum mi-a placut. Multi ani, La multi ani fericiti !

innuenda spunea...

Cristiana, mulţam şi bun venit! Cine-i cerebrala, tu? :)