joi, 30 aprilie 2009

Eye contact

Intri într-un magazin, poate hipermarket și ți se-ntâlnește privirea cu a cuiva. Vă uitați preț de 3 secunde, poate 4. Apoi din nou, de după o tufă de conserve îi zărești ochii care te ard. Ce naiba, îți spui?!? Mi se pare mie sau?! Și te mai uiți o dată. Nu. Acum e o certitudine. Iar l-ai prins uitându-se la tine pe străinul acela.

Începi să te desfaci, ca o floare. Te simți admirată. Ești frumoasă, dorită. Mersul îți devine deodată mai grațios, îți umezești buzele, surâzi deși nimeni nu a spus nimic. Dar trebuie să-ți construiești pe loc o atitudine. Nu poți rămâne cu ceea ce aveai, cu ceea ce ești. A început jocul!

Răsucești o șuviță de păr între degete, căzută pe gânduri într-o poză de femeie interesantă. ”Un bănuț pentru gândurile tale, străinule”, i-ai spune, așteptând, precum maștera din Albă-ca-zăpada, un singur răspuns, unul singur. Iar gândurile lui nu ar putea fi decât păgâne.

O ceapă degerată nu ai da pe necunoscutul băgăreț în mod normal. E îmbrăcat în blugi și cam șleampăt. Are plete boeme și ție ți-au plăcut întotdeauna bărbații tunși militărește. Dar ce importanță mai are?! Micul vostru secret este însăși taina flirtului. Oricum nu o să ajungi să-l cunoști mai bine de atât. Și nici nu ți-ai dori. Oare o fi la fel cu amantele? Tot așa își spun bărbații când li se strecoară în pat ”Oricum nu o s-o cunosc mai bine de atât”,în timp ce ele, în același timp, se gândesc: ”O să-l fac să divorțeze”?! Păi dacă-i pe-așa, e clar o neînțelegere la mijloc. Dacă nu un conflict de interese!

Străinul tău nu te slăbește deloc. E acolo și îi simți distinct interesul pentru tine. Știai tu când ți-ai cumpărat rochia roșie de ce o vrei, te feliciți în gând! S-a așezat la aceeași casă cu tine. Zâmbești la gândul că o să plătească ciulindu-și urechile să te audă cum vorbești, ce glas ai, ce spui. Oare o să te mai placă și după? O să te mai caute cu privirea prin mulțime data viitoare când o veni la cumpărături tot aici? O să...

Iar s-a uitat la tine! De data asta au fost 6 secunde întregi. Inima începe să-ți bată nebunește. Dumnezeule, ce mai urmează?!
Îl vezi cu coada ochiului cum se foiește în jurul tău, de parcă ar vrea să-ți strige că nu te poate lăsa să pleci, că trebuie să știe mai multe despre tine, poate chiar totul.
Câmpul tău vizual înregistrează seisme. Vezi silueta lui zveltă cum se apropie de tine, este chiar în dreptul tău.

Ți s-au înroșit urechile și cobori capul în coșul cu sacoșe, mimând o nevoie bruscă de ergonomizare a treburilor prin cufărul metalic. Scotocești isteric după ceva, habar nu ai ce, doar ca să treacă secunda aia care-și explodează necunoscutul în fața ta. Toate poveștile de amor citite, toate filmele de dragoste văzute, toate confidențele ce ți s-au făcut vreodată, toate principiile tale devin acum Vezuviu gata să erupă...

-Sărumâna. (ridici ochii îngroziți; e el!) Nu mă mai țineți minte, doamna dirigintă?
...

40 de comentarii:

Nicolescu Ana-Maria spunea...

DRAGUT BLOGUL.

motanes spunea...

Ce să facem, tovarăşa, toţi îmbătrânim... La mine nu s-a făcut nici săptămâna de când am mai pus un an în buletin. Căci, altfel, sufletul mi-e tânăr, Doamnă.

Liz spunea...

Come ooon!! Cat imi placu, innuenda! Ah, nu vrei sa stii cat de atinsa ma simt... Prietenii mei buni ce ma culturalizeaza cu muzica si carti, ce-mi par cei mai frumosi oameni de pe pamant si cu care rezonez in cele mai multe principii of! au jumatate din varsta mea, parintii lor imi vorbesc cu dumneavoastra dar cand sunt in preajma lor tot timpul lumea mi se adreseaza cu domnisoara...
Frumos cand ma suna prietenele mele sa ma intrebe cine era tipul ala fain cu care stateam de vorba... :)... my best friend... he's 17!! mda... rest my case...

loristiuj spunea...

măi innu, şi eu am păţit-o! Se tot uita unu la mine... tânăr şi frumos... în autobuz

acuma, cum să zic, nici în zilele mele bune n-am eu faţă de unu tânăr şi frumos (poate doar tânăr ?!?! :-) da' tânărul ăsta chiar a dat din coate ca să ajungă până la mine...
la fel cu sărumâna... doamna dirigintă, sunt Andrei... şi m-a lovit... mi-a fost elev acum vreo 5-6 ani... acum e student
deşi lucrez ca prof de vreo 7 ani, eu tot debutantă mă văd :-)

eheiii, zăpezile de altă dată...

innuenda spunea...

Ana-Maria, te mai aștept!:)

Motanes, laaaaaaaaaa muuuuuuuulți aaaaani! (Ah, și eu nu îmbătrânesc, mă maturizez! Să fie clar!:D)

Liz, mă bucur că ți-a plăcut! Cred că am atins mai multe idei care mă obsedează: una ar fi faptul că te simți de 17,18 ani pe dinăuntru for ever! Și te aștepți ca și ceilalți să te vadă așa cum te simți. Și alta ar fi aceea că atunci când lumea se zgâiește la tine, nu știi dacă te admiră, te confundă cu cineva, te recunoaște sau doar ești îmbrăcat/arăți aiurea!:))

Lori, hehehe, nu mă îndoiesc că vi se tot întâmplă de astea!
Eu nu am predat niciodată, deși prima mea formație profesională e de profă de română și de franceză. Dar pretextul rămâne ca ipoteză de lucru pentru ideea ”lucrurile nu sunt ce par a fi”.:)

LZ spunea...

Ce carachiosenie... foarte haios momentul. Cred ca a trasarit inima in tine de bucurie! Hai sa-ti spun repejor ce fericire am trait acum o saptamana. Eram insotita de o foarte, dar foarte buna prietena, la piata. Ne-am repezit ca apucatele sa cumparam fructe. Omul, el, vanzatorul de cruditati, foarte galant si vrand sa-mi faca un compliment, imi spune: "vai, dar ce fata mare aveti!". Tunete, scrasnete din dintisori, durere in suflet. I-am dat cu portocalele in cap si am plecat. Ca prietena asta a mea prea arata foarte tanara. Ca doar n-oi fi eu atat de batrana...

pantacruel spunea...

:)) foarte fain!! aproape palpabil.
plus finalul NEasteptat...
esti o figuram innu! ;)

ilinca dima spunea...

haa, foarte tare! da' ce zici tu, cu vezuviu, e foarte adevarat!

io n'am avut elevi la dirigentie, ce bine! :))

pescarusul argintiu spunea...

Innuenda, ingaduie-mi sa te felicit pentru aceasta istorioara, zugravita atat de viu si de gradual in privinta tensiunii momentului culminant!
Frumos si incitant jocul de priviri, curmat printr-un final atat de neasteptat si de spumos!
Ma gandesc zambind ca tinerii generatiei de azi nu-si mai dau intalnire ca parintii lor la "Ceasul de la Univesitate", ci in cutare hipermarket, la casa numarul "x", e mult mai cool, nu? ;)

SARILLA spunea...

:))) Foarte misto.Si adevarat.Si trist.:D Mie mi s-a intamplat la un Revelion, dupa ce ne-am asezat la masa si ne obisnuiam cu atmosfera..bahica...sa vina ospatarita care ne servea si sa: "Buna seara, doamna profesoara!Ce mai faceti?" :)))
Nu am mai facut nimic,evident...Nu in seara aia.:D

motanes spunea...

Mulţumesc de urări, Innuenda. Anul acesta am mai mulţi cititori pe blog, decât anul trecut, dar mai puţini prieteni care să-mi fi urat alea, alea. Deşi am atras atenţia asupra evenimentului. :D

Cine n-a venit la ziua mea, să nu vină nici la înmormântare! Să fie clar! :P

ixtab spunea...

Mie snoava asta imi aminteste de un banc (nu are legatura cu drama imbatranirii, dar e haios):

Un tip sta la coada la casa cind deodata observa ca o blondina super sexy, si ea la coada, ceva mai in spate, il saluta cu un fluturat de mina si-i zimbeste prietenos... Tipului nu-i vine sa creada ca o tipa atit de bine il cunoaste si, asa ca o intreaba:
- Scuzati, ne cunoastem cumva?
- Nu sint chiar sigura, dar cred ca sinteti tatal unuia din copiii mei, raspunde frumusetea. Tipul isi aduce aminte de singura data cind si-a inselat sotia.
- Dumnezeule, deci esti dansatoarea de striptease cu care am petrecut in seara dinaintea nuntii pe masa de ping-pong, de fata cu toti baietii ...in timp ce colega ta ma biciuia cu telina uda si-mi baga un castravete in fund?
- Nu, raspunde tipa rece, sint profesoara de romana a fiului dumneavoastra...

Anonim spunea...

Eu nu inteleg de ce trebuia preluat titlul lui CT Popescu din Gandul ? Pentru publicitate ? Articolul lui CT Popescu, intitulat tot « Eye contact » ramane muuult mai bun, literar vorbind. Si chiar inimitabil. Cititi in Gandul din 23 aprilie. Merita !

Marian S. spunea...

Io am auzit că fanteziile fac bine la...

motanes spunea...

Anonim , eu zic că dacă ne lăsăm cultura doar pe mâna ziarelor găsite prin metrou e cam aiurea. Aşa credem că descoperim roata. Sau că sintagma "Eye contact" a fost inventată de Guţă, poate.

Ia-ţi nişte timp şi citeşte aici despre "Eye contact": http://en.wikipedia.org/wiki/Eye_contact

E o chestie pe care n-a inventat-o tovarăşul CTP, şi cred că Innuenda nu este vinovată decât că a cam citit la viaţa ei, înainte să se apuce să scrie.

innuenda spunea...

LZ, damn girl, chiar ca e neplacuta situatia de care-mi spui! Si dupa cum te arata pozele este mai mult ca sigur ca doar prietena ta arata a eleva, pentru ca tu arati foarte bine. Nu ai niciun motiv sa-ti faci vreo grija. Trust me!

Panta, mizam pe empatia ta si a celor asemeni.:)

Ilinca, nici eu. E doar o poveste, cu ceva urme de adevar in ea. Nu ma identificati cu personajul meu. Decat pana la un punct!:P

Pescarusule argintiu, nu te-am mai vazut pe aici, dar stiu exact pe unde te-am vazut!:) Bun venit si tie. Multumesc. Cat despre locul de intalnire, fii pe pace. Nici eu nu mai intru in categoria "tinerii din ziua de azi":)))

Sarilla, lume nouaa :)! Hehehe, cred ca ti-a strecurat treaba aia obligatii morale necuvenite cu momentul. Profii mai trebuie sa se si distreze. Nimeni nu se gandeste la asta?!:))

Motanes, sa-mi fie rusine. Recunosc, nu am mai trecut pe la tine. Dar nu are legatura decat cu faptul ca sunt mai mult lirica in ultima vreme. Probabil ca sa contrabalansez cu rigiditatea zilniza. Asa ca am cautat de astea lirice...La multi ani inca o data. O sa trec. Jur.

ixtab,:))))) oh my God!!!

Anonim, te rog sa iti alegi un nume. Nu-mi plac anonimii. In alta ordine de idei, pe cuvantul meu ca nu am mai citit de mult niciun articol de-al lui CTP, desi am o mare, dar mare, imensa admiratie pentru omul acesta. Si niciodata nu as indrazni sa ma compar la scris cu el. Deci probabil ca e adevarat ca nu se compara literar scrierile noastre. O sa ma duc sa citesc si eu articolul semnalat. Multumesc.

Marian, fac bine la spirit. Il tin tanar!:)

LZ spunea...

In tine aveam toata nazuinta; ca nu mai eram om de cateva zile :)) deci am trust in you
Ea arata al naibii de bine; pe deasupra, e si foarte desteapta, ceea ce face bine la prietenia noastra!

Angela Ribus spunea...

Genial. Felul cum povestesti. :)

verbiaj. spunea...

tocmai ai comis un scurtmetraj. mama, ce mi-a placut. doamna diriginta, auzi! ce frumos ai scris, mi-ai distras atentia ca un david copperfield in rochita.

anadana spunea...

ritm alert, bate inima sa-mi sara din piept, am emotii, citesc cate doua randuri deodata sa vad ce se intampla, cine-i individu' si... Constat ,cu tristete, ca lumea din jur nu vede niciodata dincolo de...

Cindereye spunea...

Innu, te in treb si pe tine cam ce am intrebat-o si pe Ilinqua. Mi se pare ca razbate acelasi aer din postul tau si al ei. Sau oi fi eu de vina, mai stii? :)
So:
Am ajuns la varsta la care incepem sa ne intrebam daca mai suntem tineri? :)

Am dat nu demult un anunt pe un forum de specialitate: "Caut cobzari, gordonisti, dobasi... pentru a ne asocia intr-un ansablu de rock" Am primit suficiente raspunsuri, am gasit locu si data si tre sa ma intalnesc cu ei (saptamina viitoare). Problema e ca mi-e un pic asa... sa ma duc la meeting pentru ca ei sunt toti intre 19 si 25 dea ani, iar eu cu vre-o 10 in plus...

ummagumma spunea...

:))
Elevii astia-s peste tot, da. In baruri, in restaurante, in metrou, pe terase, in magazine, in parcuri, la sala de fitness si chiar si in wc-urile publice.
Intrebare la buda:
- Ce faceti, doam' profesoara?
- Pai...

zuzeta spunea...

oooooh,
ce crunt...!!! :)))

innuenda spunea...

LZ,cine era...domnul care te-a gratulat cu aprecierea? Vorba reclamei: n-ai cu cine, domle! Niște țărani!:))
Cât despre prietena ta, s-o stăpânești sănătoasă, dacă vă înțelegeți bine! Ea nu are nicio vină.:)

Angela, bun venit pe la mine!Ți se mai spune Ribi?:)))

Verbiaj, aprecierile tale sunt Oscar pentru vanitățile mele!:)) Mulțumesc ție, lui Dumnezeu și blogărului din al cărui blogroll te-am adoptat (pe tine și pe Panta, că vă iubesc maxim pe amândoi!)

Anadana, am căutat să cad de la momentul culminant la momentul adevărului. Mă bucur că mi-a ieșit!:)

Cindereye, nu recunosc decât în fața Marii Adunări Naționale! (ceea ce -ne arată istoria- echivalează cu ”nu recunosc nici moartă”)

Umma:))) La întrebarea asta se răspunde cu ”am o idee destul de precisă despre ce fac, dar nu sunt sigură că asta e ceea ce m-ai întrebat!”:D

innuenda spunea...

Zuzeta, oh da! Dar fii pe pace, nimeni nu a fost rănit. Suntem în imaginar!:-)

cristina spunea...

Mai, Innu, mai, ce e al tau e pus de-o parte! :) Ma impresioneaza capacitatea ta de a combina experiente si senzatii care vin din locuri diferite si de a imagina prin asta noi realitati, care pot parea atat de concrete.

Asa e, traim (prea) mult in imaginatia noastra. Mi se intampla uneori sa dau o interpretare atat de personala realitatii incat confruntrarea cu adevarul ma face sa ma intreb daca nu e ceva gresit cu mintea mea la modul serios.

Dan spunea...

cu afirmatia ta tocmai mi-ai dat Palme d'Or-ul.

innuenda spunea...

Cristina, aş crede că nu e nimic rău în imaginaţie. Ba mai mult decât atât. Aş îndrăzni să adaug la lucrurile despre care, de la Camus încoace, se crede că îl salvează pe om, şi anume: credinţa, iubirea şi solidaritatea. Adaugă la acestea 3, fără umbră de regret, imaginaţia. Şi imaginaţia îl salvează pe om. Iar cine o are, are o genă de supravieţuitor în el.

Dan alias...?:)) Am decernat întotdeauna cu plăcere conţinut emoţional.:-)

ZuZu spunea...

Şi cand diriginta a ajuns acasa şi s-a uitat în oglindă spunând "Sărumâna, doamnă dirigintă" a pufnitîn râs sau în plâns?

innuenda spunea...

Well, zuzu, aici diferă de la dirigintă la dirigintă.:)))

cristina spunea...

Innu, total de acord despre imaginatie. Oamenii fara, saracii, tare sunt natangi si fazi in relatiile cu ceilalti. Evident, asta poate fi luata ca o rautate, pentru ca nu depinde prea mult de om sa aiba sau nu imaginatie. Ti-o poti, probabil, imbunatati cumva pe masura ce citesti, vezi, etc., dar daca nu e ceva acolo, in suportul cenusiu, care sa faca legatura ca lucrurile sa alunece dintr-unul intr-altul, degeaba.

Pe de alta parte, ca orice pe lumea asta, si imaginatia e cumul de bine si rau. Uneori legi lucruri diferite mai mult decat trebuie si asta aluneca spre patologic. Si ma gandeam acum la unele discursuri politice (si la o persoana anume), la teoriile conspirationiste, etc.

verbiaj. spunea...

Dan, adica verbiaj, ce nu te prinzi? :)

innuenda spunea...

Cris, cine nu are imaginaţie are, în schimb, ceea ce ne lipseşte nouă, imaginativilor: pragmatism. Deci ochii fiecăruia deschid lumi personale. Fiecare va vedea ce îi e dat să vadă. Cum spunea Jacques Prevert într-o poezie genial de simplă:

Vous allez voir ce que vous allez voir

Une fille nue nage dans la mer
Un homme barbu marche sur l'eau
Où est la merveille des merveilles
Le miracle annoncé plus haut ?
:)

innuenda spunea...

Dan-da-nan! (asta-i versiunea personificată a lui tan-ta-nan!) :))

Angela Ribus spunea...

Da. Mi se mai spune Ribi... :)) Sa nu-mi spui ca ne stim. M-as bucura.

innuenda spunea...

Angela, ba da. Ne ştim de mici.:)
E drept că nu ne-am mai văzut de o groază de ani, dar eu tot te-am recunoscut. Lasă-mi o adresă de email pe innuenda.innuenda@ gmail.com şi-ţi spun cine, ce şi cum.

Miju spunea...

eu inca imi salut educatoarea. e genul o zana rea, da' buna si se apropie de infatisarea cruelei, fara a avea pofte de jupuit catei pentru toalete.

dar sunt departe de exprimarea ta, bravos :)

innuenda spunea...

Miju (se citește Mihu sper!:P) așa de bine s-a ținut educatoarea aceea? Că trebuie să fie o diferență de vârstă între voi!:))

Miju spunea...

se citeste cum vrei tu. sunt ... fostul about2run, vizitator mai vechi pe aici. uneori mai sunt strigat si Mischa ;)

Da, se tine foarte bine educatoarea, deh, ultima oara stiu ca era nevasta de marinar, iti dai seama ce inseamna asta in ardeal, departe de comunitatile de astfel de sotii. chiar saptamana trecuta am vazut-o si mai are pana si suvita alba intr-o parte.

innuenda spunea...

Ok, Misha it is!:) (ăsta îmi amintește de un vechi prieten de-al meu!). About2run era prea îndelung de pronunțat!:)