vineri, 19 iunie 2009

Homo stranius

Hai să fim intimi! Uite, tu mi-ai spune de ce ai părăsit-o, iar eu de ce îl înșel. Bat pariu că niciunul nici celălalt habar nu avem. Asta nu ne-ar împiedica, desigur, să încropim niște note explicative prețioase. Puțină filosofie, puțină dramă, puțin fariseism. Ne-am liniști pentru încă o noapte conștiințele gravide de sensuri contrarii.

Ai putea totuși să mai torni în pahare. Presimt că limba mea ar deveni dintr-o dată mult mai puțin ezitantă, cum și a ta, dispusă la orice. Și printre multe alte fleacuri, menite să ne dezarmeze instinctul de apărare, despre cum eram noi mici și cât tâmpește televizorul și de ce nu mai mergem la vot, ți-aș spune câteva secrete din viața mea, din cauza cărora mâine, când mă voi trezi, voi voma grijă și păreri de rău întreite cu fiere.

Cum ce secrete? De pildă ăla că mi-am început viața sexuală cu Ronsard, poetul. A fost blind date, desigur. E drept că pe coperta cărții era zgâriat cu penița un portret, dar nu într-atât de fidel încât să-mi dau seama cum arată sau dacă mi-ar plăcea. Oricum, mai mult ca sigur ochii îi erau închiși și buzele întredeschise în clipa aceea când, sub puterea cuvintelor lui păcătoase, care-mi hipnotizaseră degetele, am explodat de-atâta închipuire. Ah, ce senzație plăcută, pierderea inocenței!...

- Dar de ce-mi faci semne cu piciorul pe sub masă? Cum?! Am spus toate lucrurile astea cu voce tare?!? Uite, vezi, așa ne smintește ploaia și vinul roșu! Slavă Domnului că s-au terminat!

21 de comentarii:

ramses spunea...

vinul rosu are prostul sau bunul obicei de a transforma sapiens sapiens in stranius... dar in combinatie cu ploaia care ofera un mediu captiv si de lăvuri-luluuri-tangouri... cred ca sapiens-ul este sters si inlocuit stranius, cel putin temporar:D

ZuZu spunea...

Frumos text :) O vreme am crezut ca ne-ai lasat balta :P

pantacruel spunea...

cum sa nu-ti placa domn'e innuenda? mai ales cand vine cu asa povesti, aproape adevarate, cu asemenea destainuiri, aproape incatusate :p

hadean spunea...

excelent:-)

Liz spunea...

ploaia nu tine de noi... dar vin rosu facem rost... sa nu se mai termine...

Marian S. spunea...

...sub puterea cuvintelor lui păcătoase, care-mi hipnotizaseră degetele, am explodat de-atâta închipuire...

Da, da, asa se lauda uneori si barbatii: am avut cinci odata, dom`ne !!!

another cherry spunea...

Innu, ti-am dat o leapsa pe cirese, postul e de ieri si se cheama hope avenue:). M-am gandit macar sa stii.

carlitos spunea...

red, red wine...
ce frumoase sunt secretele impartasite fara graba la un pahar de vin...

innuenda spunea...

ramses, dacă spui tu...pari să știi despre ce vorbești!

Zuzu,oricât mi-e de drag blogăritul, îmi câștig existența altfel. Avocatura mă ține uneori deconectată de la universul meu interior. Dar se repară conexiunea imediat ce am răgaz să respir.:)

Panta, te riști să pariezi procentul de adevăr din textele mele?! Vezi că te arzi!:)) Ca un pont, îți încredințez totuși faptul că ceea ce pare fabulație este adevărat și ce pare foarte probabil este literatură.

Adi,mulțumesc Excelență!:))

Liz, pare un plan bun!:)))

Mariane, a gentleman never kiss and tell! Dar ar ști acest principiu toți bărbații, ar avea numai de câștigat! Femei.:D

sweet cherry, mulțumesc că mi-ai spus. Să văd cum o onorez...Nu prea mai cânt zilele astea.

Carlitos,așa este. Găsim din ce în ce mai puțin timp pentru intimitate. Totul se face acum cu ostentație și largă audiență.

ramses spunea...

teoretizam cu niste licoare rosie in clipa aia... totul era mai clar...

innuenda spunea...

Ramses, sper că nu ca-n bancul ăla: ”și tipa?! -Ah, tipa n-a venit!”:)))

deyu spunea...

o da Innu, cred ca prima mea betie de acum cateva zile ma urmareste. pana si la tine pe blog :)). crede-ma, am invatat cel mai bine ca vinul rosu descatuseaza secrete bine de tot:)). si coelgii mei stiu asta :-s. si nu e bineeeeee!!!

anadana spunea...

ciudata fiinta, omul, zic si eu, uneori imposibil de atins (degeaba ploaia, degeaba vinul...)

innuenda spunea...

Deyu, atâta vreme cât nu zice secretul din acea zi al vintrelor, tot e bine!:)))

Anadana, asta-i cea mai tare pe ziua de azi. ”Degeaba ploaia, degeaba vinul.” Merită să rămână la fel de celebră ca și replicile din Casablanca.:)

pantacruel spunea...

imi place riscul, innu,
dar nici chiar asa! :p

innuenda spunea...

Hehehe,pantacruel, audaces fortuna juvat! :D (stau cum ar spune românul: curaj găină, că te tai!)

ramses spunea...

nu... nici vinul nu a fost programat... desi daca stau bine sa ma gandesc nu ar fi stricat:))

darius2nd spunea...

pentru filozofie merge sec si alb... pentru altceva merge sex si rosu :)

innuenda spunea...

:) Darius,welcome! Ești foarte expresiv! (ți-am văzut fotografiile de pe flikr)

Cât despre vinuri, vinul alb și sec nu mă inspiră. Nici măcar la filozofie.

motanes spunea...

Ce oameni vicioşi! :D

Camelia spunea...

Eşti ca o poveste fără de sfârşit, Innuenda, una lângă care m-aş aşeza şeherăzeşte.