sâmbătă, 10 octombrie 2009

Gânduri de toamnă

Am uneori sufletul plin de fleacuri care-mi vorbesc. Se iscă atunci în mine un fel de vârtej blând care-mi răscolește, ca pe niște fulgi într-un glob-suvenir, gândurile cele mai neașteptate.

Mă gândeam, absentând cumva din realitate, cum ar fi să achiziționez multe mileuri de macrame, model viță de vie, și să le cos unul lângă altul, până fac o draperie de sufragerie neconvențională, cu trenă de struguri, într-o cameră cu pian și scaun balansoar. Aș putea pune draperia asta și la un geam fals, în cramă, dar atunci ar trebui s-o vopsesc, mai mult ca sigur, cu vin roșu, aruncat pe ea la întâmplare, pentru autenticitate.

Ce-ar fi dac-aș avea o bucătărie luminoasă, cu geamuri lungi și perdele scurte, de culoarea untului, ovale, tivite cu volane și prinse-n legători verzi, cu cireșe-n vârf. În geam aș pune o jardinieră cu grâu proaspăt ieșit, un bonsai și o căsuță din fier forjat, cu două păsări în-cântătoare locatare.
Mobila ar fi precis din lemn lăcuit de culoarea vișinii. Aș putea să am, într-un colț, un cufăr pictat, cu cheutoare metalică, pe care să-l țin mereu deschis, ca pe un corn al abundenței din care să curgă laolaltă ceapă de apă, gogoșari, morcovi, gulii, cartofi rozalii.

Cum ar fi, o bucătărie ca o sală de bal, cu lespezi mari sub o masă de rege wiking, solidă, înconjurată de jilțuri generoase și ornată cu panere pline cu fructe și flori de câmp, nelegate-n buchet...
Mă gândeam că s-ar cuveni să stau îmbrăcată într-o rochie modestă, verde crud, cu flori mărunte mov și să fac prăjituri pentru niște copii născuți cu stea în frunte, nu credeți?

Neapărat aș avea și o cămară cu rafturi din lemn și hârtie colorată, prinsă în pioneze, ca să le tivească frumos. Și acolo s-ar alinia, toamnă de toamnă, soldăței din borcane cu tot felul de bunătăți făcute în casă. Dar cel mai important, în cămara asta ar locui, până la sfârșitul lumii, glasul mamei și amintirea bunicilor și bunătatea și farmecul tuturor lucrurilor de odinioară, cărora le suntem adăpost antianatomic. Și, de câte ori aș căuta în cămară după vreun pocal cu piersici dansând goale-n compot, aș da acolo și de mine, și de ei toți și ne-am bucura împreună.

Ce-ar fi să am grămezile mele de frunze în curte, și câinele meu, și tufănelele mele-n grădină, și gutuiul meu, și iubirea, asta neapărat trebuie să fie, mă gândeam...Ce-ar fi?

23 de comentarii:

pantacruel spunea...

vreau si eu un gutui :)
(da-mi adresa de email sa iti trimit filmul. asta e? innuenda.innuenda@gmail.com?)

alina spunea...

Ar fi taaaare frumos. La tine.
Oricum este. :)

innuenda spunea...

Multe vrem noi, panta...;)
Aia e adresa (una din cele 10 pe care le administrez). :)

Alina, ca daca n-ar fi, nu s-ar povesti!:D

anielle spunea...

Rare dar minunate postarile tale, Innu.:)

Marian S. spunea...

Pe trotuar alături saltă
Patru fete vesele,
Zău că vreau să-mi văd odată
Numai interesele...

pantacruel spunea...

ti-am trimsi din nou filmul. si un borcan de gem de gutui

pantacruel spunea...

http://dl.transfer.ro/Transfer_ro-886517ef08024c0c7b121.zip

Carla spunea...

Subscriu: ar fi minunat.

Bine te-am regasit! Mi-ai lipsit tare.

zuzeta spunea...

pai, innu, eu te astept pe la mine. frunze in curte, tufanele, patru caini. si iubire. numai gutui n-am (inca). vii?! :)

innuenda spunea...

Anielle, rare cam sunt in ultima vreme, recunosc. Minunate? Beauty is (still) in the eye of the beholder!:) Mulțumesc.

Marian,omul merge la din ce in ce mai mult. Prin primavara erau doar trei petunii subtirele, farmec dand regretelor.:)))

Panta deocamdata sunt pe la altii pe acasa. Stai sa ajung la mine.
Gem de gutui zici? Mai bine o creangă de gutui înflorită.:)

Aaaa, doamna Carla, ce faceti frumoasa doamna? Te pup!:))

Zuzeta, sunt deja acolo! Nu mă vezi?! Asta pentru ca m-au camuflat frunzele astea în care mi-am întins spatele gândului.
Neaparat să plantăm și un gutui la primăvară! Îmi place la tine, chiar dacă stau cu chirie în toamna asta.

Marian S. spunea...

Ştiţi, n-am găsit altă rimă.

anadana spunea...

frumoase ganduri de toamna frumoasa, dar ala cu piersici goale dansand in compot, cu o camara in care locuiesc bunici si glasul mamei...mi-a placut tare mult. :)

thea spunea...

Si la mine toamna asta e plina de ganduri "ce ar fi daca?" dar si de nostalgii :). Azi mi-am umplut casa de tufanele, miros amarui, a toamna :).

hadean spunea...

Tastatura ta-i o pensulă? Fumos pictezi:-)

elite spunea...

Inu iti doresc o toamna frumoasa!Meleagurile noastre par a se intalni cu precadere toamna..Acum un an te-am citit pentru prima data...

windy spunea...

:) toamna ,toamna , vulpe roscata :)
doar nascutii in toamna vietii au ..october daze :):)
injoy it !
http://www.youtube.com/watch?v=KSvtFLBqgRU

motanes spunea...

Aş vrea să zic ceva deştept, din orgoliul celui care vrea să lase un comentariu demn de reţinut. Mă eclipsează, însă, prea mult acest post. Da, mi-a plăcut. Şi m-a făcut să mă gândesc la multe locuri pe unde mă pot găsi pe mine sau pe cei/cele care stăruiesc doar în amintiri.

innuenda spunea...

Anadana, pentru că e un gând care mi-a traversat sufletul. De aia ți-a plăcut!:)

Thea, tu mă înțelegi! Exact amărui miros tufănelele. Amărui luminos.:)

Elite, să sărbătorim cu gutui,mă gândesc. Sau cu must și pastramă?:))

Windi,frumos, mi-a plăcut! Deci foxy lady toamna asta?:)

Motanes, chiar și-ntr-un inbox pot stărui amintirile!:D (nah, că m-am molipsit și am vrut să scot și eu ceva inteligent!:))) :P

innuenda spunea...

Adi, tastatura mea e ce vrea creierul meu! Dar oricum, trebuie să-ți mulțumesc pentru compliment. Și ție și celorlalți care mă răsfață, mai sus, cu vorbe bune:)

Rita spunea...

Frumos di tot. Si bun. Imi place la tine in bucatarie - sigur as gasi ceva gustos pe-acolo si nici n-ar fi frig vreodata :)

George_escu spunea...

Doar daca imi permite proprietarul! Am si eu un anunt de campanie electorala!

Votati-ma ca sa-i umflu banii mogulului Voiculescu !
N-am program electoral, n-am viziune, blogul meu e varza dar am nevoie de bani pentru tigari si pentru bere ... promit doar ca voi cheltui foarte rapid toti bani.
La http://danvoiculescu.net/blog/votati/, un simplu click la sectiunea Bloguri specializate – “Istoricul zilei” si berea in cinstea domniilor voastre o beau!

nelu spunea...

ar fi senzaíonal, ceea ce îţi doresc :D

innuenda spunea...

Rita, n-ar fi frig, în imaginație e cald și bine mai mereu.:)

Escule, tigări și bere zici? Mă, tu ești Ivan Turbincă, mă...:))

Nelu, ceea ce vă foarte ”mulțămim, nelu!”:)