duminică, 22 noiembrie 2009

Îmi aleg alții președintele

La concursul de Miss nu iese niciodată aia frumoasă. Iese aia drăguță, ba uneori și aia mai urâțică. Ori poate am doar eu ghinion si nu-mi iese niciodată favorita. Dar dacă ar fi să mă iau după algoritmul ăsta predestinat, mai face oare să mă întreb cine va ieși președinte al României?

Rememorez probele, încercând să pășesc cu intuiția pe urmele logicii și nu invers, ca de obicei.
Dacă ar fi să merg mai departe cu paralela Concurs de miss-Alegeri prezidențiale, aș zice că proba costumului de baie a fost cea în care Antonescu și-a fixat pentru eternitate bustul la statura morală a lui Tudor Chirilă, un băiat care, altfel, îmi place, nimic de spus. Dar gafa rămâne.

Păstrând distanța și proporțiile celor 2 candidați, Antonescu a făcut aproape aceeași proastă mișcare ca și Cernea, președintele cu coadă de cal.
Primul nu a înțeles că la un interviu pentru președinte de țară nu te duci cu recomandări de la președintele de bloc, fie el de ispravă!
Iar cel din urmă, care spunea că dacă iese președinte, o să îmbrace sacou, dar părul nu și-l va tăia, pentru că îl reprezintă, nu a înțeles faptul că președintele este o instituție, și nu un om. Si mai ales că este o instituție de alt tip decât un ONG. S-a dus vremea generației în blugi, și, după mine, asta ar trebui să li se spună și unuia și celuilalt din cei amintiți.

Răspunsul lui Antonescu a fost clar țintit pe tineri, și dacă spune altfel, ne subestimează inteligența. Îl credem că e sincer când spune că-l place pe Tudor Chirilă. Și noi îl plăcem. Dar ce pare să nu înțeleagă Crin este că noi nu-l contestăm pe Tudor Chirilă, ci răspunsul Tudor Chirilă.

Geoană a făcut și el gafa lui. Aceea cu soacra scăpată ca prin urechile acului nedată afară din casă, precum curcanul grațiat de președintele american de Ziua Recunoștinței. Dacă a fost o glumă, cum apreciau Dinescu și alții, atunci definitiv a fost una nereușită.

Băsescu, ce să zic, nu m-a tulburat nicicum în confruntarea directă din campania asta. Dar oamenii președintelui da. Am văzut renăscând lingăii care au inventat și apoi hrănit cu boabe muiate, cultul personalității lui Ceaușescu. M-am cutremurat la asemănarea cu pregătirea defilărilor de 23 August, a preparativelor de primire a președintelui în campania electorală. Grotesc!

I-am văzut lui Băse ochii umezi și sincer emoționați la auzul scandărilor minuțios regizate și mi-am amintit de Congresele PCR și de zâmbetul lui Ceaușescu la sutele de aplauze înregistrate.
Primarul care, încovoiat de spinare, îi ștergea cu batista pantalonii președintelui era nimeni altul decât tovarășul care-i aducea lui Ceaușescu, atunci când mergea pe urma lui la vânătoare, cele mai frumoase exemplare de animale, împușcate dinainte, de vânători iscusiți. Am văzut toată acea minciună a președintelui slăvit, în haidamacii cu alură de securiști care-și scandau dragostea azi, dis-de-dimineață, frumos și numeros încolonați la intrarea în unitatea unde a votat președintele.

Ce mascaradă! Aștept desăvârșirea ei, diseară la ora 21.00.

15 comentarii:

Marian S. spunea...

Cred ca va fi articolul cu cea mai grea cenzura !!! Deci sa comentez... sa nu comentez...
Ma incumet sa comentez. Este ora 20,40 si inca nu s-a anuntat nimic. Dar INDIFERENT de rezultate eu am zis si mai zic: Antonescu pentru noi e Constantinescu doi.
Cred ca unora le arde sa readuca in prim-plan anii `96-2000. Si atunci aparuse unul care trebuia sa rastoarne tara asta cu susul in jos si sa o ``rezolve``. Ce a rezolvat monstruoasa coalitie am vazut cu virf si indesat.
Problema e simpla: unii vor vota cu Base. E problema lor. Altii vor vota CONTRA Baselu. Din pacate aceia vor fi orbiti de poleiala care s-a pus (foarte intentionat) pe acest Crin. Cine e Crin si ce a facut el pentru tara asta, in fond si la urma urmei ? Ce are el in spate ? Ca pe cine are ne-am prins de mult timp.
Ma injurati sau nu eu sper sa iasa cel mai mic dintre rele. E unul care a evoluat si nu mai e chiar asa de prostanac. Mai sunt vreo 16 minute si inca o saptamina si vom vedea.
PS: nu ma supar daca ma moderezi in caz ca nu corespund parerile noastre. Totusi as prefera sa ma combati cu argumente. Multumesc.

innuenda spunea...

O să râzi, ești primul care comentează, marian! :P Cred că lumea s-a săturat de politică!

Eu una m-am săturat de agarici drept președinți! Vreau un om de stat!

anadana spunea...

...in casa-i cald si bine, miroase a cafea si-a mere coapte prafuite-n scortisoara :)ceata incearca sa patrunda prin ferestre in suflete.zadarnic."prin perdea" patrund doar cuvinte frumoase. (p.s. curat mascarada!)

Theia spunea...

Cum am mai zis, evolutie constanta, deznodamant previzibil.

innuenda spunea...

Anadana, atitudinea cea mai bună, poate! Dar eu tot mă duc în turul
2 să votez!

Theia, previzibil, previzibil, dar tot au fost ceva surprize la discursurile de final!

Nea Costache spunea...

Corect si impartial descrisa ultima intalnire dintre candidati! Rezultatele, chiar daca ele nu sunt definitive, s-au vazut. Nu ramane decat sa ne prezentam in turul doi pentru a scapa de Basescu pentru a mai putea sa speram sa intram in normalitatea pe care ne-o dorim cu totii!
O saptamana frumoasa, cu realizari!

Nea Costache spunea...

Iata ca deja cunoastem cine va intra in turul doi. Sincer, am simtit un gust amar din declaratia lui Crin Antonescu dupa ora 21,00 in care a dovedit ca nu stie sa piarda. Poate ca dupa ce oboseala capatata in timpul campaniei va disparea, va putea discerne cu mintea limpede cui va da voturile in turul doi. are de ales intre Basescu dezhumand putreda “Alianta DA” iar aici sa fie considerat fratele vitreg si prost, si Geoana, cu care sa alcatuiasca un guvern stabil, in care aplicand politici social-liberale, sa redreseze economia romaneasca si sa aduca romanilor mult-dorita normalitate. O saptamana frumoasa, cu realizari!

giapapadia spunea...

imi permit sa te contrazic: pe mine nu m-a enervat raspunsul "Tudor Chirila" (sunt pro generatiei in blugi), ci Chirila insusi (un om arogant si ingamfat) : ))

Marian S. spunea...

După cum spuneam: nu alegem pe cel mai bun dintre cei buni, alegem pe cel mai puţin rău. Blestemul nostru cel de toate zilele.
Dar are dreptate cineva şi parafrazez:
In casă-i cald, afară-i cald
Un mare banner e pe gard:
``Iţi mulţumesc iubit partid
Că din vechime m-ai călit``.

dryvotka spunea...

""Eu una m-am săturat de agarici drept președinți! Vreau un om de stat!""

...crezi ca altii nu? :D :D
Si de unde....oameni de stat, adevarati?! :))
... sa nu uitam ca tocmai un "print strain" a fost, candva, o solutie extem de buna :D, suntem o natie ciudata ;)

innuenda spunea...

Dryvotka, prin ”oameni de stat adevărați”, în contextul politic actual, eu m-am limitat la a numi oamenii de o anumită ținută publică.

Mai precis, vreau un om care să nu spună tot ce gândește, ci să-și cenzureze instituțional-prezidențial pulsiunile: discriminatorii (țigancă-mpuțită) erotice (păsărică, îți arăt ce pot eu, după...dacă vrei etc), destabilizatoare (să ne dați tezaurul înapoi), depresive (plânsul pentru Stolojan), vindicative ( ”biletul” lui Tăriceanu), paranoice (permanenta poziționare el și restul lumii, de care m-am plictisit de când o to-ot practică: el-Primarul Capitalei și consilierii locali, el-președintele modest, care-și joacă nevasta pe la orice terasă din Mamaia și mogulii, el-președintele-garsonieră și Parlamentul-cel-bicameral, el-preacinstită față politicienească și clientela politică a mereu-altora, el-președintele-tuturor-justițiabililor și corupta justiție română), megalomane (el este nimeni altul decât justițiarul, salvatorul nației, reformatorul politic, întregitorul isoric, vocea națiunii, personajul colectiv poporul, românii cu care rezonează la unison) ș.a.m.d.

Și dacă tot vorbesc IARĂȘI de el-the greatest, reperul lui de moralitate este soția lui, cumva aceeași pe care o înșeală cu Ionică mincinosul, reperul blond de la Cotroceni?! Că dacă-i pe-așa, reperul meu de moralitate este oricine nu este Băsescu.:D

motanes spunea...

Mie nu mi-a ieşit niciodată Preşedintele. Cred că totul se întâmplă în ciuda votului meu.

Aşadar, aştept să fiu rugat să votez cu Băsescu.

innuenda spunea...

Motanes, je?! Jamais!:D

Rita spunea...

Vai, cat de tare sunt de acord cu tine, Innu ! Vai-vai !

buburuza75 spunea...

Mie mi-a cam ieșit președintele. Cel puțin pe locul 2, până acum :D!