luni, 11 ianuarie 2010

Vienna calling











Orice se poate spune despre începutul ăsta de an, doar că a fost unul plictisitor nu. De fapt, totul a început de anul trecut, pe când ne convinsesem că vrem să ne petrecem sfârșitul de an în tihnă, acasă. Un Revelion în familie nu mai avusesem demult așa că părea de-a dreptul o nebunie, o excentricitate la care ne gândeam ca la o poznă, aproape cu nerăbdare.

Dar lumea nu e făcută să fie orânduită de om și hazardul ne-a făcut iar de petrecanie. Prietenii noștri ne-au invitat să petrecem sfârșitul anului împreună cu ei la noua lor casă de vacanță, aflată la 100 de kilometri de Viena.

Ne-am pus pe drum și nu am regretat nicio clipă. Nu este mai puțin adevărat că eu am avut febră și alte neajunsuri aferente gripei debutată fix pe 31 decembrie. Ori că vinul fiert cu portocale și țuica fiartă cu chimen și zahăr ars s-au dovedit supraestimate când a venit vorba a mă pune pe picioare după o așa grozăvie de răceală.

Dar nimic din toate astea nu m-a împiedicat să hoinăresc prin Viena, zgribulită ca un vrăbioi, degustând din plin turismul de stradă și cafenea. Recunosc, am abuzat de biata, glorioasa Vienă. Obiectivele mele au fost mici (deși unele nu și la propriu!) și aglomerate. Am vizitat ca o nesătulă Domul din SCS (SCS=cel mai mare mall din Europa), Palatul Mariahilfer Straße și Muzeul Kärntner Straße. Un deliciu! Viena mi s-a oferit ca o fondantă vernil pe o tipsie de argint. Cum să-i fi rezistat?!

PS. La întoarcere, în noaptea de 5 spre 6 ianuarie, eram la urgențe la Matei Balș, cu febră 40. După recoltări de exudat din nas și gât, sfaturi de internare pentru mai multe analize, perfuzie cu Perfalgan, luat sânge în niște recipiente vidate care-mi sugeau cu zgomot sângele clocotind la acea oră, mi-am luat Tamiflu-ul și m-am dus acasă. După 3 zile de îngurgitat celebrul antiviral, mi-au venit analizele de la Cantacuzino: nu avusesem gripă porcină!

Slavă Domnului! Nu terminasem de văzut nici jumătate din SCS! :)

42 de comentarii:

deyu spunea...

scs, sau shopping center sud e unul din cele mai misto malluri in care am fost. si sa stii ca multi romani nu au habar de el, si merg tot la parndorf unde sincer, eu n-am vazut mai nimic sa imi placa.
viena este intradevar un muzeu in aer liber!

innuenda spunea...

Si cu toate astea, deyu, erau o gramadă de români pe acolo. Plus că am văzut un magazin în SCS care avea 2 preturi: în Euro și în Ron!:)

Zicolorata spunea...

Frumoase pozele! Imi pare rau pentru gripa neporcina :) Bine ca acum esti bine.

innuenda spunea...

Bine-bine nu-s, ca au ieșit la hemogramă leucocitele mai mult decât prevede regula. Semn că se luptă ele cu ceva. Acum investighez cu ce...:).

Dar în rest sunt bine: nu mai am febră, nu mai tușesc...
Mulțam de grijă, zicolorata!:)

pantacruel spunea...

innunenda
vreau, te rog, o lista detaliata cu hainele si (par)fumurile din viena. pe care ti le-ai tras :p

innuenda spunea...

Pantacruel, dacă vrei să știi adevărul gol-goluț, nu mi-am luat din Viena decât un ruj roșu (L'Absolu Rouge, de la Lancome) și o piesă specială de lenjerie intimă de aceeași culoare. Știu că e greu de crezut că m-am limitat doar la atât, dar Dumnezeu mi-e martor, am fost bolnavă!:)))

Chiar dacă nu am stat decât o săptămână, nu m-am dus pentru shopping acolo, ci pentru prieteni și parfum de civilizație.

anadana spunea...

Frumoasa Viena.Linistita, eleganta, curata, muzicala.Mi-ai facut pofta de-o atmosfera si-o cafea...:)

innuenda spunea...

Da, anadana. Este o capitală a eleganței. Un oraș elitist. Al unei civilizații îmbrăcate-n frac.:)

Îmi place mult Viena. Dar tot Parisul rămâne slăbiciunea mea!;)

Marian S. spunea...

Bine ai revenit ! Nu mi-e bine cind aud de gripa, e boala grea indiferent de tulpina. Bine ca nu a fost asta nasoala si bine ca ai luat-o inainte de... stii tu ! Acum fuga la vaccin si dupa aia in dormitor.
Apropo, ai alunecat pe gheatza ? Sau nici macar placerea asta nu ti-o ofera primarul Vienei ? Auzi chestie, sa curete ei strazile ca-n palma... la Bucuresti ti-ar fi venit semnul mai repede !

innuenda spunea...

Mariane, nu era pic de zapada in Viena. Nici proaspătă, nici stătută. Primarul Vienei a avut mai mult noroc decât Oprescu, săracu!:))

Cât despre gripă, mă obișnuisem să spun: mă simt de parcă m-a lovit trenul!:)

deyu spunea...

inseamna ca au inceput sa il mai descopere... good for them :D

tequila.cu.varza spunea...

Ai petrecut frumos...
E deosebita Viena, are un farmec aparte ;)
Sanatate multa, take care!

innuenda spunea...

Deyu, oricum era parcarea aceea imeeensă înțesată, printre altele, de mașini cu număr românesc.

Tequilla, curată distracție! Mai nasol a fost când s-a îngroșat gluma!:P Dar, vorba fratelui Shakespeare, totul este bine când se termină cu bine!:)

motanes spunea...

Moamăăăăă... îmi era un dor de tine că-mi venea să blochez un drum naţional ori să mă cocoţ pe o macara, să-mi strig de acolo disperarea că nu mai ştiu nimic de tine. Slavă Domnului că ai revenit!

Aaaa... cât despre gripa porcină, nu-i chiar pentru oricine. Am auzit că fac doar cei care au votat cu Băsescu :D

P.S. Mi-a plăcut Viena, este de vizitat oricând, dar Praga rămâne Oraşul Meu. Poate pt că n-am ajuns, încă, la Paris?!

Ile spunea...

Frumos inceput de an, n-am ce zice... Imi doresc si eu sa ajung acolo iarna viitoare... Sanatate multa, sa te faci bine, bine... La multi ani, tuturor!

alina spunea...

Daca nu regreti, inseamna ca e bine. :)
Decat sa zaci, mai buna alternativa e sa-ti clatesti ochii cu un asa minunat oras, nu?

Sa te refaci repede si complet!!

pantacruel spunea...

innu,
am sa te cred. am incotro? :p

Carla spunea...

La Multi Ani sanatosi si bine-ai revenit!

M-am bucurat sa citesc ca te-a prins trecerea dintre ani intr-un loc atat de frumos... ca o compensatie a gripei ce, se pare, a incercat zadarnic sa te ciuruiasca si sa te tina departe de adevaratele momente de bine.

innuenda spunea...

Motanes, și ai fost la distanță de-un Hozosep de mine, poftim cultură!:)))
Cât despre porcină, eu cum mă simt perfect, cum mă duc să mă vaccinez. Al meu a făcut-o deja. Și prietenii împreună cu care am petrecut Rev-ul.

Praga? Ei, uite, în Praga nu am ajuns eu. Poate anul ăsta, dacă dă Dumnezeu sănătate!:)

Ile, mulțam fain! Viena o să-ți placă sigur dacă mergi iarna. Nu știu, are ceva de oraș de iarnă!:)

Alina, sunt spre bine, mulțumesc! Și m-am simțit foarte bine în vacanța asta. Am cunoscut cu ocazia asta și ceva din Ungaria, plus că unul dintre prietenii noștri, care ne-a fost și ghid și translator, era maghiar și locuia în Ungaria, deși muncea de ani buni în Viena. Deci am experimentat și tradiție ungurească și tradiție austriacă: sachertorte, purkol, guillas, purceluși roz lipiți pe monezi și scufundați (pentru bogăție și noroc) în paharul din care am băut șampania la miezul nopții...Tot felul!

Panta, parol! Dar va trebui să mă crezi pe cuvânt de data asta!:))

Carla, mulțumesc de urări! Gripa a lovit abia pe 31, eu fiind de pe 29acolo.:) Dar am ignorat-o și am hălăduit pe străzi și m-am bucurat de fiecare moment.

miki spunea...

la multi ani, innu!

ba cred ca mai degraba ai nevoie de varianta complexa: la multi ani cu sanatate deci! :)

innuenda spunea...

miki, ba chiar de varianta complexă și extinsă aș avea nevoie: cum ar veni, de la mulți ani cu sănătate, noroc și bani!:))) Ceea ce-ți doresc și ție!

nuclearr spunea...

Ah! Deci si la case mai mari umbla Raceala asta insistenta:)
Pai cu rujul ala rosu, in chilotii aia rosii, tu toreadoare , iar Ea, Raceala, un biet taur?!

Cocolin spunea...

Bine ca esti sanatoasa :)
la multi ani si multa multa bucurie

cristina spunea...

Vai de coada ta de vrabioi zgribulit (dar in peripluri vieneze)! :(
Frumoase poze, frumoase locuri! Are Europa o eleganta aparte, inconfundabila. Mie Viena, in eleganta ei extrema, mi se pare usor distanta. Dar foarte frumoasa si respirand cultura.

Stiu ca nu are cum consola la ce experiente ai avut legat de asta, dar mi s-a intamplat acelasi lucru in vacanta, am tarat cu mine o raceala care nici acum, la trei saptamani dupa debut, nu e gata. Dar nu am avut curiozitati sa vad daca o cheama cu H ;)

Sanatate si La Multi Ani frumosi alaturi de sot si cei apropiati sufleteste!
___________
PS1: Si eu te dadusem disparuta ca Motanes. Doar ca nu am avut intentii extreme in dorinta de a obtine un semn de la tine ;)

PS2: Si da, Praga e o destinatie speciala sa iti clatesti rutina din creier macar pe week-end. Orasul imi pare ca are, prin comparatie cu Viena, o relatie mai personala cu vizitatorii lui. Cred ca de la arhitectura i se trage in ochii mei, nu imi dau seama. Pe de alta parte, nu are aceeasi stralucire.

thea spunea...

La multi ani!
Si bine ai revenit din orasul meu preferat:)! Am vazut pozele si m-au napadit amintiri superplacute:).
Eu m-am cufundat, cu mare dor de casa, in zapezile din Bucuresti!Si mi-a placut:).

innuenda spunea...

:))) Nuclear, am spus eu că au fost bikini? Poate o fi fost un body din mătase și dantelă, ori un corsaj provocator. Deci am spus doar atât: ”o piesă specială!”(vrei tu repede să-ți imaginezi totul!:P:)

Cocolin, bine că ne-am revăzut sănătoși în noul an! Multă sănătate și bucurie și ție!

Cris, Viena mi se pare nu distantă, ci mai curând...intimidantă. :) Ăsta e sentimentul: de admirație al unui loc magistru, de contemplație a gloriei. Postura mea, de muritor de rând, nu poate fi decât umilă în Viena-cea-elitistă. Voi vedea ce voi simți și în Praga. O prietenă virtuală mi-a trimis niște fotografii care m-au copleșit și m-au făcut să-mi doresc să o cunosc...

Și mie mi-a fost dor de tine!:)

Thea, pot înțelege preferința pentru un oraș ca Viena. Am văzut multă lume bună acolo. Și curățenie. Și standarde înalte. Și bun gust. Și cultură. (ps. acum vreau să învăț germana, poftim! Am rămas la nivelul clasei a IV-a. Oare pot recupera?:)

Marian S. spunea...

M-am prins că nu te-ai prins. Zice o vorbă populară că (virgulă) chestia cu alunecatul pe gheaţă e din aceeaşi familie cu târâitul piciorului. Dar de, dacă n-ai avut gheaţă cum să vezi ??? Tot aici la noi e mai bine.

thea spunea...

Sigur ca poti recupera! Eu m-am apucat de olandeza la venerabila varsta de...multi ani si in aproape 14 luni pot sa zic ca ma descurc ok. Si olandeza nu-i departe de germana. Deci, succes! :)
Si pe mine ma apuca dorul de a vorbi fluent franceza de fiecare data cand ajung in Franta; pacat ca ma paraseste dorinta destul de repede:(.

innuenda spunea...

Olandeza, wow, tu, thea, ai trecut deja la licențe poetice! La rafinamente d-astea!:))

Mariane, dar faza cu târâitul piciorului care e?:)))) Măi, nene, îmi scapă o grămadă de lucruri la care alții par să aibă acces. Cred că trebuie să fac ceva să reintru în rând cu lumea.:)

buburuza75 spunea...

Te dădusem dispărută! Îmi pare nespus de rău că ai trecut prin Balș. Preferam să te mulțumești cu SCS-ul. Dar... cum nu e după voia noastră...
Vezi că piesa aia de la Viena cere împachetări cu brațe fierbinți.
Acum știu de ce a fost blocat drumul pe care am venit din belgiatură. L-am auzit pe motanes mieunând de dor prin zăpadă!

innuenda spunea...

bubu, fierbinți au fost, cel puțin ale mele care mă jucam între 39 și 40 de grade!:)))

Motanes?! Niciodată! E sub demnitatea lui să miaune de dor!:))

căţelul alpha spunea...

Aleluia! Bine că n-a fost porcină. Ghirlandele acelea de lumini seamănă destul de mult cu cele din Braşov, de pe Republicii.
Şi LA MULŢI ANI, că se mai poartă pînă la sfîrşitul lunii!

innuenda spunea...

alpha dog, dar dacă era porcină și m-aș fi vindecat așa cum am făcut-o, acum nu mai aveam dilema dacă să mă vaccinez sau nu, că aveam deja anticorpii formați.:) (oricum, soțul meu și prietenii cu care am fost plecată s-au vaccinat înainte de a-mi fi venit analizele de la Cantacuzino. Așa frică le-a fost.:)

N-am mai trecut prin Brașov de mult, dar dacă lampadare de alea aveți și voi,e clar că-i lucrătură nemțească!:)

Mulțam fain și la mulți ani și ție!

motanes spunea...

Senora, am înţeles, porcină n-ai. Dar chiar aşa, nici un semn de viaţă să nu mai dai?!

innuenda spunea...

Of, motanes, am reintrat în ritmul meu infernal. Și vin sleită de puteri de la birou și cu teme pentru acasă.

Știu că altădată asta nu era o scuză, dar acum am capul golit de gânduri existențialo- filosofice și nu mi se întâmplă nimic spectaculos.

Iar despre clienții mei nu pot să vă povestesc, deh, confidențialitatea relației avocat-client.:)

elite spunea...

Inu iti doresc un 2010 plin de bucurii si...scutece(daca iti mai doresti).Sa fii sanatoasa si sa ne incanti cu postarile tale excelente!

elite spunea...

Inu,ieri ti-am scris cateva randuri care n-au aparut..Nu stiu de ce...Oricum reiau:iti doresc un an plin de bucurii si realizari,un 2010 care sa se termine cel putin la fel de frumos cum a inceput.

innuenda spunea...

Hai că m-ai amuzat, elite! Nu apăruseră mesajele pentru că n-am intrat ieri deloc pe blog, deci nu mi-am văzut contul în care îmi erau stocate mesajele. Mulțumesc de urări, dragă prietenă! Un an fabulos să te aștepte și pe tine!:)

deyu spunea...

we miss you innu,dai tot mai rar pe aici...:)

innuenda spunea...

Recunosc, deyule...Și-mi promit în fiecare zi: azi scriu pe blog...
Poate ca o sa ma tin de cuvant. Oricum, mi-am promis ca în seara asta, dacă ajung mai devreme de ora 21.00 de la birou, sa scriu. Vedem noi mâine dacă a fost pe bune, sau doar o promisiune de bețiv!:)

Nea Costache spunea...

La multi ani Innuenda! De-ai sti cat te invidiez pentru ca ai vazut aceasta batrana capitala europeana! Minunate aceste poze!
Ma bucur ca gripa ta a fost una "normala" si nu din asta noua, dar indicat era sa fi fost sanatoasa. Sper ca acum, spre sfarsit de ianuarie, aceasta gripa sa fie pentru tine o amintire!
Multa sanatate si un sfarsit de saptamana reconfortant!

innuenda spunea...

La multi ani, monsieur Costache! Sau poate, ca să fiu mai pe subiectul cu Viena, ar fi trebuit să-ți spun Her Kostake :))