miercuri, 10 februarie 2010

Colegii de timp

Bat pariu că vi se-ntâmplă și vouă. Când îmi revăd după multă vreme foști colegi sau prieteni, aproape de fiecare dată remarc în gând trecerea otrăvită a timpului. Anii par să se fi impregnat pe chipul lor ca broderia unei perne pe un obraz proaspăt ras.

”Ești neschimbată”-îmi spun ei, în schimb, iar eu, modestă pe dinafară, fudulă pe dinăuntru, înșfac iute roza ce mi se-ntinde și -cred eu- cuvine și dau să mă-mbăt de parfumul ei.

Un ghimpe mă avertizează, totuși, că s-ar putea să fiu în fața unei oglinzi care micșorează. Vanitatea mea. Dar nu-mi permit un astfel de gând mai mult de o secundă. Doar n-o să las să-mi iasă un rid tocmai acum! Așa că zâmbesc cu toată fața mea întinsă. Neatinsă.

Și anii trec, dar lucrurile par să stea mereu la fel: ei tot mai bătrâni, eu... neschimbată!

Vă-ntrebați pe unde umblă conștiința mea, de nu-mi face socoteala și nu mi-o pune pe față? Ei bine, bat pariu că e la-ntâlnire cu conștiințele voastre. Dar nu vă frământați prea mult! Altfel riscați să-i ajungeți din urmă pe colegii voștri de timp!

10 comentarii:

elite spunea...

Si eu imi par neschimbata... Alergand printre formule,probleme, cotidiene,cu dorinta permanenta de a creste,de a sadi,uit de mine si privesc la cei de langa...sotul meu a albit,copilul meu e mai inalt decat mine,prietenii s-au ingrasat,par...schimbati...doar eu,solitara prin timp...pana cand,o fotografie de acum 13 ani,m-a trezit...Ma priveam din ea...gandul s-a materializat si mi-am spus"Doamne,am imbatranit!"....

pantacruel spunea...

parerea mea: colegii si prietenii raman neschimbati, pt ca odata cu ei ne trecem si noi si chipurile - ca sa nu spun sistemul de referinta la care ne raportam - raman(em) aceiasi :)

innuenda spunea...

Elite, eu nu cred că ai îmbătrânit. Cred că ești neschimbată! Eventual a întinerit poza!:))

Pantacruel-cel-altruist! Dacă așa ești, atunci e bine să fii colegul/prietenul tău! Garantezi neschimbarea.:D

deyu spunea...

fostii colegi si prietenii vechi cu care am rupt legatura sunt pentru mine, atunci cand ii reintalnesc, oglinda spre ceea ce am fost atunci cand obisnuiam sa imi petrec timpul u ei. Marchez pe chipul lor tocmai chipul meu si modul meu de a fi din vremea respectiva. Asa..nici ei, nici eu nu vom imbatrani niciodata!

inbalarii spunea...

Şocul trecerii timpului nu e la colegi, că au îmbătrânit câţiva ani, şocul e când te duci la bunici la ţară, pe unde n-ai mai fost de atâţia ani, şi te întâlneşti pe uliţă cu oameni pe care îi ştiai la 40 de ani, în floarea vârstei, şi acum îi vezi la 60, la apus. Şi mai afli şi că vreo doi vecini au murit. Aia e mai dur, pentru că afli nu doar că timpul trece, dar vezi şi finalitatea curgerii timpului.

innuenda spunea...

Deyuta, așa un copil frumos ești! Îmi place cum își alege sufletul tău fagurele în care să se toarne cu timp cu tot:)

Inbalarii, din pacate, tineri ori bătrâni, timpul ne împinge pe toți către o finalitate. Și totuși, pare că trăim impăcați cu inexorabilul. Măcar de am trăi frumos și cu bucurie fiece clipă, și tot n-ar fi degeaba!:)

deyu spunea...

dar stii tu, Innu, ca asta nu se poate intampla fara oameni stimulenti, care sa ma ajute , prin cuvintele lor frumoase, sa ii gasesc si sufletului meu calea!

innuenda spunea...

Deyutza, tu ești fată deșteaptă. Ai ști să-ți alegi oricum drumul.

(...bine, nu te pricepi la președinți să-i alegi, dar în rest...:))) )

deyu spunea...

:)) acolo e vorba de variabile pe care nu le poti afla in pura esenta cu adevarat! alegerile sunt bune sau proaste mereu, depinde de momentul ales, pentru ca in unele momente o alegere buna, poate fi de fapt proasta sau invers!

innuenda spunea...

Deyu, vrei doar să mă derutezi?! Ai vrut poate să scrii că alegerile ”nu” sunt bune sau proaste mereu, că așa ar face sens...:)

În ceea ce mă privește, consider că o alegere bună într-un moment neprielnic este un ghinion. Iar o alegere proastă-ntr-un moment bun, un noroc porcesc! Dar că n-au de a face cu ”alegerile”, pentru că astea se fac în mod conștient, pe baza de analiză, comparație, anticipație...Hai c-am dat-o-n teorii și plictisim audiența. :)))