sâmbătă, 13 martie 2010

Martie, 13* - Contrapunct

Îmi place cum dai din mâini, în timp ce vorbești la telefon. Palmele tale se aruncă în afară, ca-ntr-o mimă de fântână arteziană. Apoi se ridică odată cu tonul. Fac acoperiș. Se coboară cu vocea. Tresar artistic, la frânturi de cuvinte, ca și cum ar indica ciupirea unei singure corzi. E o orchestră dirijată de inutil, mă gândesc. De ce ai gesticula pentru un interlocutor care nu te vede?! Apoi revin. Mă răzgândesc, e ca și cum ai spune la ce bun să cânți, dacă nu te ascultă nimeni...

Tu nu știi nimic. Gestul tău continuă să întrebe. Răspunde, exclamă, apasă pe sens ca pe-o pedală. Cuvintele-s doar contrapunct. E un one-man-show pe scena asta, iar eu sunt spectatorul din primul rând al unei săli cu un singur loc ocupat. Esti happeningul meu.

Apoi se lasă liniștea. Doar privirea-ți trasează, în ritm de bocanci militărești, poteci prin aerul camerei. Clipești rar, ca un general peste o hartă de război. Și nu știu dacă-i vorba despre alura de strateg, dar, așa cum stai, preocupat, ai aerul cel mai firesc din lume. Cele mai bune instantanee cu tine acum le-aș trage.

Merg cu privirea, tiptil, pe urmele ochilor tăi. Nu e nimic pentru mine acolo. Sunt o iscoadă fără cauză. Mă opresc la perete, mă izbesc de fereastră, de podea, de mobilă, în timp ce tu treci dincolo de toate straturile palpabilului. Ochii tăi se întâlnesc în secret cu gândurile tale. Și n-au chef de mine.N-au chef decât să vadă ce-i de făcut.

Îți inspectezi, cu degetele răsfirate, barba de-o zi. Apoi te lași în fotoliu, cu mâinile încrucișate la ceafă. Ochii tăi se întorc în sfârșit acasă, în ai mei: ”Futu-i mama mă-sii de treabă! Iar e martie,13. Am mai îmbătrânit cu un an.”

* La mulți ani, jumătății mele, care azi împlinește 37 de ani!

21 de comentarii:

Marian S. spunea...

Ahaaaaaaa ! Te-ai întors, bine ai revenit ! Deci am bănuit eu bine că a fost greşeală tehnică. Si ţi-am zis să nu te mai joci la setările blogului dar tu nu, că Batman, Batman !

Marian S. spunea...

A, încă ceva: aia cu ``La mulţi ani`` (cui trebuie) trebuia să intre by default dar cred că am şi eu probleme cu setările.

Carla spunea...

La Multi Ani! cui trebuie, si din partea mea.
Sa se intoaca mereu acasa, in ochii tai, dupa fiecare "calatorie".

innuenda spunea...

:) Mulțumesc, mariane! Am zis ca anul ăsta să fie o dedicație mai subtilă. Mă bucur că ai ținut minte și că nu ești singurul (mulțumesc, Olivia, am transmis!:) ). By default, zici...
Atunci uite: La mulți ani, jumătății mele, care azi împlinește 37 de ani! :)

Mulțumesc, carla. Ai reținut esențialul din text!:)

motanes spunea...

Să-ţi trăiască! Fericiri reale şi virtuale să vă năpădească!
Într-adevăr, original mod de a-i spune omului la mulţi ani, deşi pot bănui că nici cu tradiţia nu stai prost.
Altfel, mă bucur că ţi-ai reparat blogul. Venea primăvara şi era păcat... :)

pantacruel spunea...

carevazâcă aveti 37 pe-un picior si 30 si pe altul ;) sa fiti fericiti innuendo!

Angela Ribus spunea...

Sa traiti, tu si jumatatea, si sa fiti fericiti.

Iar postarea asta e (din nou) geniala.

Te pup cu drag.

innuenda spunea...

Motanes, dap. Reparat. I se arsese o siguranță. Siguranța zilei de mâine a bloggerului.:))
Mulțumim de urări.

E pantastic, e pantastic, e Divizia pantasticăăă! Mulțumesc, pantacruelule:)

Mulțumesc, Angela. Treaba cu jumătatea e cât se poate de comensurabilă. Eu sunt născută pe 26.06, iar el pe 13.03. Zi și tu!:D
Te pup și eu cu drag.

anadana spunea...

Sa fiti mereu un intreg.Sa fii mereu un spectator fidel si in primul rand in spectacolul vietii cu un singur actor.Sa fie sanatos si sa vina cu ochii si gandurile acasa, sa se bucure de intalnire.:)

cristina spunea...

Iiinnuuuuuuuuuuuuuuuu!!!!! :)
Ce bine ca esti! Dar si ce mirare ca disparusesi ...

Sa iti traiasca si sa te implineasca pe mai departe Jumatatea! Si tu sa traiesti, sa il implinesti, ca sa fie sfera sfera!

Un gand prietenos si de la Liviu, care isi facea probleme de constiinta ca a comentat si el o data pe un blog de suflet si l-a inchis ;)

Marian S spunea...

Pst, pst, motanes ? Mă auzi ? Vezi că şoptesc, că nu trebuie să fim auziţi, da ? Treaba aia cu blogul defect am zis-o şi eu la derută, ce naiba ! Da fapt a încuiat blogul cu cheia şi a ascuns cheia sub pernă. Cum care pernă, mă ? Aia mare din dormitor. Cum care dormitor ? Al lor, ăla din care n-au mai ieşit de fo` doua săptămîni. Cred că au lucrat la ceva ... se zice că acum e momentul, primăvara ai inspiraţie.

innuenda spunea...

Anadana, mulțumim pentru frumoasele urări. Este cu toate acasă, soțiorul meu. Am fost norocoasă. :)

:) Cristiiiiiina, mă bucur și eu de revedere. De asemenea, mulțumesc pentru cuvintele frumoase.
Așa deci, când comentează Liviu, cade tensiunea, se închid bloguri, se scurtcircuitează conexiuni internet...:)))

Mariane, în primul rând, eu nu am perne mari în dormitor. Doar pui. Pernele mari afectează coloana și fac riduri la gât. Restul e tăcere! :)))

hadean spunea...

Să fiți sănătoși :)

innuenda spunea...

Oooo, lume nouă!:)Mulțumim, Adi! Asemenea.

Nea Costache spunea...

Ii urez si eu jumatatii tale un sincer La multi ani, sa fiti amandoi fericiti si sa traiti in iubire!

thea spunea...

La multi ani! - lui si sa fiti fericiti - voua!

alina spunea...

LA MULTI ANI, sa-ti traiasca si sa va iubiti pana dincolo de batraneti!

innuenda spunea...

Nea Costache, mulțumim, așa trăim de ceva vreme de-acum. :)

Thea, mulțumim de urări: și pentru el și pentru noi.:)

Alina, mulțumim, asemenea și vouă!:)

CU LUMEA-N CAP spunea...

:) Ohoho,mulțumesc tuturor pentru urări!

Manole spunea...

lA MULTI ANI! Sa fiti fericiti si sanatosi!

innuenda spunea...

Mulțumim, mulțumim! Asemenea!:)