miercuri, 21 iulie 2010

Asta e lumea pentru care ai cântat, fată dragă!

De când a murit biata Mădălina Manole, toți secundarii lumii ăsteia de căcat, în care se sting valorile și răsar, cu toate ledurile aprinse, stelele din plastic ale nulităților, toți s-au târâit de prin grotele lor pe ecranul televizoarelor. Toți ratații pretind că i-au fost prieteni, așezându-se cu o nerușinare fără seamăn la cadru, să facă poză cu moarta. Toți știu exact ce s-a întâmplat. Toți se pricep la treburi de suflet și de viață. Toți au văzut-o tristă. Toți acuză. Toți au opinii.

E un spectacol grotesc de care omul normal nu se poate desprinde, înainte de a vedea până unde poate coborî micimea umană, până unde poate ajunge prostia!

Atât de personală este moartea unui om, încât, indiferent cât de publică ar fi fost persoana sa, îmi pare o teribilă profanare săparea mormântului celui dus, cu lingurița sordidului. A detaliului ne-necesar.

Otv-ul, Protv-ul și restul televiziunilor au arătat, zilele astea, că sunt tot o apă și-un pământ! Și unii și alții și-au făcut și își fac încă rating pe călcarea în picioare a oricărei decențe față de durerea pierderii tragice a unei vieți. Iar eu stau și mă uit cum o imbecilă plină de inele face pe deșteapta, judecând viața unei familii despre care, a citit numai prin ziare.

Dar câți n-au fost! Un întreg cortegiu de măscărici! Am văzut un psiholog care –între noi fie vorba- părea să aibă nevoie de psihiatru, l-am văzut cum stabilește decaloguri științifico-fantastice pentru depresivi și apropiații lor. Am văzut o cântăreață obscură, o guristă insignifiantă și un impresar ratat, o astrologă penibilă, o ziaristă de centură și alte asemenea arătări, cum își dădeau grav ochii peste cap emanând păreri despre ce s-a-ntâmplat.

Un operator de imagine strânge cadrul pe ochii schimonosiți de durere ai soțului rămas fără jumătatea lui. Au deshumat-o pe Mădălina Manole care-cum-a-vrut, gândesc amar...

Asta e lumea pentru care ai cântat, fată dragă!

10 comentarii:

Marian S spunea...

Nu vreau să spun decît atît: Odihnească-se în pace. La celelalte chestii mă aşteptam.

elite spunea...

Si eu am scris despre aceleasi lucruri dar tu ai spus-o parca mai raspicat.Si titlul pe care l-ai ales este atat de potrivit!Suflet gol...asta au multi!

nuclearrr spunea...

Asta e Televiziunea: traieste din cadavre -ale bunului simt, ale oamenilor, ale demnitatii...

Pacat de fata aia frumoasa rau si talentata ca s-a dus... Asta e si mai dureros: ca ne invinge moartea!

cristina spunea...

Innu, exact asta e tabloul cu care am plecat in minte din Romania: niciun pic de respect si decenta vis-a-vis de alegerea ei si durerea celor care au ramas sa treaca prin intamplarea asta. Numai doctori in viata altora perorand truisme si pareri de doi bani pe la o televiziune sau alta. Ieftin, ieftin, ieftin.

innuenda spunea...

Mariane, ai dreptate. Și eu mă așteptam. Dar de data asta mi-au întrecut așteptăeile!

Elite, sufletul ca sufletul, dar ăștia au și capul gol! :))

Nuclearr, am lucrat în televiziune și am bărbat care lucrează-n televiziune. Din păcate, ai dreptate în ce privește substanța ei.

Crisule, așa-mi vine să-mi iau lumea în cap când văd din cine e preponderent compusă țara asta! Numai nulități cu doctorate, numai gogomani cu tupeu, numai precupețe și oameni cu sufletul otrăvit. Numai șmecherie ieftină și dorință de căpătuială. Nația asta nu mă mai reprezintă. Nu mă regăsesc în ea. Vreau cetățenie de monegascăăăăă!

DoDu spunea...

Citind ultimul rand din articol iti vine sa plangi

cristina spunea...

Innu, nulitati cu pretentii de savanti sunt peste tot, dar parca nicaieri cu atatea sanse de afirmare ca la noi ... Din pacate, nu e nicio cetatenie de aiurea care sa stearga felul asta de frustrari de care zici, raman sa te macine, nu te poti rupe atat timp cat intr-un fel sau altul ceva din tine ramane acolo sau la cei de acolo.

Pe de alta parte, cu cetatenia aia te-ai orientat. Si fara sa vrei numarul de idioti e mai mic ;)

innuenda spunea...

Dodule, dar trăind ce-am trăit în ultimele zile, de când cu moartea Mădălinei, îți vine să urli!

Cris, asta pentru că mă trage sângele înspre izvor. Dar nu spre ierburile de pe malul izvorului! :)

Xelomon spunea...

E vara si lumea vrea alte subiecte decat criza, economie, Boc, FMI... Dumnezeu s-o odihneasca, nu din fericire prea multa a facut pasul pe care l-a facut...

Carla spunea...

Innu, eu n-as arunca intreaga vina in desaga televiziunii... Unde nu-i rating, nu-i emisie, ca sa spun si eu o vorba de duh.

Cine suntem noi, de fapt?! Un popor obisnuit sa serveasca, cu mare pofta, moarte pe paine, indiferent ca e dejunul de la ora 5, cina de la ora 19 sau mici gustari pe parcursul intregii zile... un popor care a devorat pret de sute de episoade moartea unei celebre anonime, Elodia, cu audiente record...

Te-asteptai la altceva?! :(

Cred ca daca s-ar face un sondaj printre "cetatenii patriei" pe tema: Doriti micsorarea taxelor si impozitelor, sau drame mai multe la tv ale unor persoane publice (crime, sinucideri, divorturi, tradari etc)? rezultatele ar fi foarte interesante...