vineri, 14 decembrie 2012

Cu sufletul la gură

Să nu te gândești la mine! Niciodată. Nu vei fi pierdut mare lucru. Sunt o contemplativă bună de nimic. Îmi așez tabăra oricărui orizont în prezent. Din trecut fac un foc bun de lemne care să-mi încălzească sufletul și apoi mă uit la stele cum cad sau rămân. Pe acolo pe undeva e ce va fi, dar e mult prea departe să întrevăd. Nici nu-mi trebuie să știu, de fapt. La ce bun, dacă oricum o să se-ntâmple?!

Vorbele mele. Nu le citi și reciti în zadar. Nu vor ști să facă nimic în locul meu. Dacă ai noroc, le vei uita pentru totdeauna. Oricum, nu-ți vor fi promis niciodată nimic. Eu însămi sunt incapabilă să-mi țin, față de mine, propria făgăduială! Și oricâtă nevoie aș avea să cred uneori în vase comunicante, sunt poduri de netrecut peste lumi.

Nu mă cunoști. Mi-am pierdut sufletul încercând să-l recompun după desen. Cu fiecare nouă lipitură, era altcineva. Mai de nepătruns ca înainte! Își schimbase substanța, geometria, sensul...Dintr-o rapsodie, se transformase într-o stacată. Căptușeala lui muzicală se rupea în ritmuri drăcești, iar înăuntru, hoinăreau oameni fără chip, în ochii cărora nu privisem niciodată cu adevărat. O lume haihui cerea să mă încoroneze, iar eu aproape îi luasem sceptrul în mână.

Dar apoi, ceva s-a-ntâmplat. Și am știut că încă mai am cum să-mi fac sufletul ca mai-nainte. Ca la început de tot, pe când pâinea unsă cu unt se mânca fără frică și soarele verilor nu turbase.
Când lucrurile se complică, îmi spun, sufletul așteaptă întrebarea cea mai simplă din lume. Dar ea trebuie pusă de tine. Și chiar de n-ai încă răspuns, ești salvat!

4 comentarii:

ghita1964 spunea...

La multi ani!
http://www.youtube.com/watch?v=bzO3FLxgxsg

innuenda spunea...

La mulți ani și ție, să ai un an binecuvântat!

Vă mulțumesc și celor care mi-ați trimis pe email mesaje de Crăciun și/sau de Anul Nou. M-a bucurat fiecare dintre ele și vă doresc și eu să vi se întoarcă înmiite darurile pe care, cu bunătate, le-ați revărsat asupra mea...:)

Marian S spunea...

Aha, deci avem poză nouă, de primăvară! Urmează şi articole noi?

innuenda spunea...

Așa îmi propun, Mariane!:))