joi, 11 aprilie 2013

Impulsuri electrice prin corp


Mergi mai departe. Și-n urmă sunt momentele când un simplu gând la celălalt îți descărca impulsuri electrice prin corp. Când, în orice cuvânt spus de el sau de ea, te așteptau sensuri gata să te tulbure. Adâncimi care-ți răspundeau. În spate sunt zilele când îți doreai să ajungi la fericirea pe care o conținea celălalt și să o iei, ca pe o viață dintr-un joc pe computer. 

Cum să nu te uiți în urmă?! Trecutul e Bing Bang-ul, locul de unde începe totul.
Te uiți în urmă, deci. Dar tot de-acolo, de sub un gârlici al iluziei, îți rânjește minciuna. Te așteptase în miezul încrederii tale în omul drag, uneori nejustificate de mare lucru.

La început simți doar mirosul acela, de adevăr în descompunere. Apoi încep semne din toate părțile ființei tale, închircite de teamă, ca un copil cu genunchii la gură. Din nimicuri îți cresc sub pași trepte spre sfârșitul în care refuzi să crezi. Carevasăzică așa stau lucrurile. Inima ta suferă ca un câine la moartea stăpânului.

Pentru femei e și mai greu, tortura lor este timpurie. Căci nu există pe lume detector de minciuni mai performant decât intuiția femeii îndrăgostite… Acolo în întunericul lucrurilor de neconceput, în care bătăile inimii ei cad ca ghiulele pe un teren de antrenament, inexprimatul își găsește cuvintele și începe să-i vorbească! Nu te poți ascunde de adevăr! Că-ți convine sau nu, până la urmă îl afli sau te află. Chiar dacă adevărul cu care te-alegi e despre minciuna celuilalt. 

Din fericire, mergi mai departe, abandonând, undeva pe drum, balastul dezamăgirii. Oricum, pe ruinele unui fost castel de nisip, zădărnicia va ridica altul. Mai mândru și mai nerezonabil. Și-n urmă vor rămâne alte momente când un simplu gând la celălalt îți descărca impulsuri electrice prin corp.

7 comentarii:

Mircea Popescu spunea...

Si uite asa, cu ajutorul tau, voi aduna materialul ce-mi lipseste pentru definitiile mele, cele nesatisfacatoare :) De data asta, chir m-ai dat gata. Am depasit pana si starea de intrigare, desi, nu poate fi vorba de vreo intriga :))) E vorba de un garlic (cred ca ai vrut sa spui garlici, care pentru mine inseamna invariabil garliciul beciului de la tara). Ei, dar nu orice garlici, garliciul iluzei, ceea ce ma incanta la maxim prin sugestie. Adica, esti in pragul ei si nu stii daca sa treci mai departe. Nu te ploua, nu te bate soarele, doar ca in beci te asteapta vinul cel rosu si bun. Imi place, imi place :)

innuenda spunea...

:) Am corectat gârlic(i)ul!

Și pe mine mă încântă cum îmi comentezi tu ”opera”.
În școală, în timp ce lecturam comentariile la materialul didactic furnizat de scriitorii români, mă gândeam mereu la faptul că aș paria pe inocența autorului în legătură cu multe dintre lucrurile pe care distinșii critici spuneau că acesta le-ar fi urmărit în poezia/proza lor.:))

Mircea Popescu spunea...

Inocento! :)

innuenda spunea...

Te-ncumeți să pariezi?!:))

Mircea Popescu spunea...

Iar ma provoci sa fiu tu! Nu raspund la provocari :))) De-ncumetat m-as incumeta, ca n-ar fi prima oara cand pierd. Intrebarea este: oare cine ar castiga daca as castiga? :)

innuenda spunea...

Nu te provoc, dar, recunoaște, mi-ai ridicat-o la fileu! Eu eram autorul, tu distinsul meu critic și tot tu, eu, pentru că, nu-i așa? ai reluat tema inocenței autorului. Tu singur te-ai vârât în pielea mea, așa că mi-am reeditat și eu condițional- optativul pentru tine.

Că-i provocare sau joc de cuvinte, who gives a crap? Dacă tu ești cel care câștigi, practic, am câștigat eu, că erai în pielea mea. Dacă pierzi pariul, câștigă cel cu care l-ai pus, deci tot eu...din planul ăstălalt ;)

Mai interesant ar fi ce pierzi dacă pierzi!:))

Mircea Popescu spunea...

Uff, mai intotdeauna cand joc la loto, nu stiu de ce, ma gandesc la esec. Si, faptul se adevereste, niciodata nu am castigat. Intrebarea este: de ce mai joc? Pentru ca, ascuns bine de tot, undeva, exista un dracusor care-mi sopteste in ureche: - poti fi bogat peste noapte, poti scapa de griji, poti sa..., poti...
Asa ca, incercand sa-ti evit plasa, am cazut direct in ea :))) Pai, daca-as pierde, tu ti-ai pierde inocenta, iar eu, fiind tu, n-as mai fi inocent. Carevasazica, intrebarea se transforma in: ce se pierde cand se pierde inocenta?